لرستان؛

آغاز دهمین همایش ملی سازمان های مردم نهاد در لرستان

دهمین همایش ملی سازمان های مردم نهاد روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری دکتر زرینکوب شهرستان بروجرد در استان لرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ دبیر شورای هماهنگی برگزاری همایش های سالیانه سازمان های مردم نهاد گفت: این همایش 2روزه در سه پنل تخصصی با محور راهکارهای تسهیل ارتباط و فعالیت سازمان های استانی در سطح ملی ، راهکارهای شناساندن و جلب اعتماد عمومی به سازمان های استانی و ظرفیت های برنامه ششم توسعه برای توسعه فعالیت های سازمان های استانی برگزار می شود.
شهین دخت ده بزرگی با بیان ضرورت تصویب قانون سازمان های غیردولتی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در یک پنل این همایش تلاش خواهد شد ضمن بررسی این قانون، راه های تسهیل تصویب آن در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: این همایش با حضور 150 فعال اجتماعی، نمایندگان سازمان های مردم نهاد ایران ، مسئولان کشوری و استانی برگزار و در آن تلاش می شود راهکارهای تعامل مناسب بین بخش دولتی و غیردولتی بیشتر شود.
دبیر شورای هماهنگی برگزاری همایش های سالیانه سازمان های مردم نهاد با اشاره به رویکرد های متفاوت نسبت به فعالیت سازمان های غیردولتی در ادوار مختلف افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این همایش دومین همایش سازمان های غیردولتی است که در بروجرد برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همایش های متفاوتی در حوزه سازمان های مردم نهاد در سال های گذشته برگزار شده و از سال ٨٤ نیز بنا به درخواست تعدادی از داوطلبین سازمانهای مردم نهاد با برگزاری انتخاباتی ، اولین شورای هماهنگی این سازمانها تشکیل شد که وظیفه اصلی این شورا برگزاری همایش های سالیانه سازمان های غیردولتی می باشد.
ده بزرگی افزود: بوشهر، مشهد، کرمان، یزد، همدان، تهران، اراک، ساری و اردبیل تاکنون میزبان برگزاری همایشهای سازمانهای مردم نهاد بوده اند.
به گفته وی این همایش با مشارکت موسسه خیریه عاشقان زیارت عاشورا (مهدیه امام حسین (ع))، شورای هماهنگی همایش های سازمان های غیردولتی ایران، مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت ساماندهی امور جوانان ورزش و جوانان و استانداری لرستان برگزار می شود.
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.