لرستان؛

هزینه 490 میلیارد ریالی برای شبکه های نوین آبیاری در لرستان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان گفت: طی سه سال فعالیت دولت یازدهم، حدود 490 میلیارد ریال برای اجرای شبکه های نوین آبیاری در استان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ نامدار صیادی افزود: اجرای سامانه های آبیاری زیرفشار بارانی و قطره ای و اجرای کانال های آبرسانی مدرن بجای سنتی، در راستای جلوگیری از هدرفت آب و افزایش راندمان امری حیاتی است.
وی ادامه داد: در این راستا شبکه های نوین آبیاری در سطح بیش از 10 هزار و 830 هکتار از اراضی استان در سه سال گذشته اجرا شد.
صیادی افزود: در این مدت احداث و بهسازی کانال های آببر در بخش کشاورزی به طول 163 کیلومتر انجام شد که راندمان آبیاری پنج هزار و 250 هکتار از اراضی آبی استان از 45 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین تکمیل پنج ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی را از اقدامات انجام شده در سه سال اخیر برشمرد و افزود: این طرح ها پس از گذشته 10 سال به بهره برداری رسیدند.
صیادی ادامه داد: عملیات اجرایی هفت ایستگاه پمپاژ دیگر در این استان در دست انجام است که در سالجاری به بهره برداری می رسند.
وی اضافه کرد: در مجموع با راه اندازی این 12 ایستگاه حدود هشت هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل خواهد شد
وی در رابطه با اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان، بیان کرد: از ابتدای ورود این تکنولوژی به استان 26 هزار هکتار به روش بارانی و قطره ای آبیاری می شد اما تنها در سال های اخیر حدود 11هزار هکتار به این سیستم مجهز شده است.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.