شیراز؛

مهم ترین راهکار برای درمان فرد مسموم

رساندن سریع مسموم به نخستین مركز درمانی، مهم ترین راهكار برای درمان فرد مسموم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر فاضل گودرزی متخصص مسمومیت و كارشناس پزشكی در شیراز، رساندن سریع مسموم به نخستین مركز درمانی را مهم ترین راهكار برای درمان فرد مسموم دانست و گفت: افراد باید از خوددرمانی، القاء به استفراغ و خوراندن مایعات و داروهای دیگر به افراد مسموم، پرهیز كنند.
وی نارسایی های كبدی و كلیوی را، از آسیب های ناشی مسمومیت دانست و افزود: در مواجهه با مسمومیت حتی به مقدار كم، باید مسئله را بسیار جدی گرفت، زیرا آسیب های برخی مسمومیت ها، 24 تا 48 ساعت پس از مسمومیت ظاهر، می شود.
دکتر گودرزی، برای پیشگیری از مسمومیت، توصیه کرد: داروها و محصولات شوینده و فرآورده های بهداشتی و آرایشی، باید در ظرف های برچسب دار، در ارتفاع بالا و در كمد قفل دار، نگهداری شود، هرگز مواد سفیدكننده و جرم گیر را با هم مخلوط نكنیم و با آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گازسوز، از نصب صحیح و كاركرد سالم وسایل گازسوز، اطمینان پیدا كنیم.
او ادامه داد: كودكان زیر پنج سال و سالمندان، پرخطرترین گروه در مسمومیت ها هستند و هنگام استفاده از دارو در این افراد و افراد دارای بیماری های روحی روانی، بر شیوه مصرف دارو،  نظارت مستقیم داشته باشیم، همچنین هر گونه گزش حشرات، مار و عقرب را جدی بگیریم و برای سم زدایی به مراكز درمانی مراجعه کنیم.
این متخصص مسمومیت تاکید کرد: لازم است با ایجاد محیطی امن، جوانان و نوجوانان را از آسیب های داروهای مخدر و بسته به شرایط سنی، آنها را از نوع جدید و بسته بندی های متفاوت این داروها، آگاه كنیم.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: راهکار ، درمان ، فرد ، مسموم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.