قزوین؛

یازدهمین جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین

در یازدهمین جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، مشکلات شش واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال بررسی وبرای راه اندازی آنها تصمیم گیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی الکترو موتور نوژن لیا ، زرین روغن کیمیا ،کارتن تانیا البرز ،صنایع غذایی مینای قزوین ، مرغداری پارس لاری ویک مرغداری  واحد هایی بودند که در این جلسه مشکلاتشان برسی شد.

کمبود و نبود نقدینگی ، سرمایه در گردش و بدهی به بانکها  و نداشتن وثیقه برای گرفتن تسهیلات بانکی  مهمترین مشکلات این واحدهای تولیدی بود.

در این جلسه با پرداخت تسهیلات به این واحد ها موافقت و همچنین مقرر شد در صورت خوش حسابی و پرداخت اقساط ، دیر کرد جرایم آنها بخشیده و مابقی  بدهی و جرایم  آنها  تقسیط شود.
اعضای کارگروه برای  واحدهای نیمه فعال هم تصمیم گرفتند : در صورت داشتن وثیقه ،  به اندازه ای که کارشناسی می شود به انها سرمایه در گردش تعلق گیرد .

 در این جلسه  همچنین مقرر شد : واحدهایی هم  که مشکل وثیقه و ضمانت دارند از طریق صندوق ضمانت صنایع کوچک و با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی مبلغی  با سپردن وثیقه و درصورت استقرار در مناطق محروم تا 75 درصد بیشتر از ان چیزی که ودیعه گذاشته است ،  برای آنها ضمانت صادر و به بانک تحویل داده شود.

همچنین اعضا کارگروه ستاد تسهیلات مصوب کردند : از این پس ، روزانه مشکلات ده واحد تعطیل  در این کارگروه بررسی و تصمیم لازم برای رونق و فعالیت مجدد آن اتخاذشود.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت : راه اندازی واحدهایی که بازار فروش دارند در اولویت است .

فریدون همتی اضافه کرد : این واحدها با مصوبات جدید دولت می توانند برای رونق تولید و رسیدن به بهره برداری  تسهیلات مالی دریافت کنند  و بعد از رو نق ،  معوقات قبلی را به صورت تقسیط به بانکها  پرداخت کنند .

همتی افزود : مصوبات این جلسه برای احیا و رونق مجدد واحدهای تولیدی بحرانی است و اجرای موفق این تصمیمات در گرو فعالیت تولید کننده هاست .

همتی گفت : کار گروه بر عملکرد بانک وتولید کننده نظارت دارد و کارشناس در یک دوره زمانی معقول پیشرفت کار را رصد می کند  .

استاندار گفت : تعهد داریم هزار واحد تولیدی را بهمین گونه ساماندهی کنیم .

همتی حل  مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل نسبت به واحدهای نیمه فعال را  با بانکها سخت تر دانست و گفت: واحدهای تولیدی نیمه فعال ، فروش دارند و با سرمایه در گردش می توانند رونق بگیرند .

همتی با بیان اینکه ،  گروه کارشناسی کارگروه  بر فعالیت واحد های تولیدی تعطیل  نظارت می کنند افزود : این واحد ها در صورت داشتن بازار فروش ،   تجهیزات و ماشین الات به روز  و مدیریت مناسب رونق میگیرند.

همتی به واحدهایی که بازار فروش ندارند هم توصیه کرد : یا سراغ تولیدات و سرمایه گذاری جدید بروند و یا زیر ساختها را به سرمایه گذاران جدید واگذار کنند .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هم در این جلسه تعداد واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان را  سه هزار و 700  واحد اعلام کرد و گفت : از این تعداد هزار و 800  واحد فعال و هزار 200 واحد نیمه فعال و 600 واحد هم تعطیل است .

پرزحمت اضافه کرد : 150 واحد تولیدی صنعتی ، کشاوزی تعطیل تا پایان امسال راه اندازی می شود .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.