زنجان؛

تدوین 30هزار استاندارد در کشور

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین 30هزار استاندارد طی 56سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوا ن از زنجان؛ وکیل الرعایاء در همایش روزجهانی استاندارد در زنجان افزود: از سال ۱۳۳۹ تا به امروز حدود ۳۰ هزار استاندارد تدوین شده است و یک سوم آن یعنی ۱۱ هزار استاندارد مربوط به دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه امروز به نام فرهنگ سازی استاندارد در خانواده ها نامگذاری شده است، گفت: ۳۰ درصد تولید ات داخلی در حوزه فرآوری های دامی، کشاورزی و سوخت تلف می شود که مردم در این زمینه بسیار نقش دارند.

وکیل الرعایاء اضافه کرد:با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد، کمبود نیروی انسانی دارد ولی با این وجود نظارت های خوبی را از واحدهای تولیدی دارد و یک میلیون واحد صنفی مورد نظارت و بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفته است.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد:عمر زیادی از تاسیس سازمان ملی استاندارد می گذرد و در این میان اگر یک سوم برنامه در حوزه فرهنگ سازی اجرا می شد، ۱۰۰ درصد وظایف در این بخش محقق می شد.

وی اظهارداشت:حدود ۳۰ هزار پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع شده است و ۱۰۰ هزار نمونه از واحدها نمونه اتخاذ شده است و دومیلیون واحد cng سلیندر کنترل شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.