زنجان؛

رعايت نكات ايمنی برق و حفظ حرايم شبكه های توزيع برق الزامی است

همزمان با ايام سوگواری سروروسالارشهيدان امام حسين(ع)وحركت هيئت های عزاداری با بيرق ها ی برافراشته رعايت نكات ايمنی برق و حفظ حرايم شبكه های توزيع برق الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اعلام کرد: باتوجه به حوادث ناگواربرق گرفتگی در سال هاي اخير از كليه دسته ها و هيئت های عزاداري پايتخت شوروشعورحسيني (ع) درخواست مي شود نکات ايمني و مديريت مصرف برق را در ايام سوگواري سالار شهيدان(ع) رعايت نمايند.
به منظور پيشگيری از حوادث ناخواسته ناشي از خطرات شبکه های توزيع برق لازم است هيئت هاي حسيني در مسير حرکت خود حريم شبکه و حداقل فاصله مجاز با تاسيسات برق را رعايت نمايند تا از بروز حوادث ناگوار برق گرفتگي جلوگيري شود همچنين استفاده از فيوز مناسب و استاندارد، استفاده از کابل هاي حفاظ دار و سالم، عدم اخذ انشعاب های مختلف از يک پريز و عدم استفاده از لامپ های ولتاژ بالا و بدون حفاظ در اين ايام توصيه مي شود.
گفتني است بهره مندي ازلامپ های کم مصرف و با راندمان بالا به منظور تامين روشنايي مورد نياز مجالس عزاداري و استفاده از انواع لامپ های پر مصرف و با راندمان کم(پروژکتور، مدادی، خياري، گازی و…) که باعث مصرف بيش از اندازه برق می شود، اسراف و خلاف شعائر مذهبی مي باشد.   
متاسفانه در مواردی مشاهده مي شود که تامين برق مورد نياز اين مجالس شريف و مذهبي، از راه هاي خلاف شرع و غير مجاز تامين مي شود که درخواست مي شود با هماهنگي شركت توزيع نيروی برق استان زنجان نسبت به دريافت برق موقت اقدام فرمايند.
تاکيد می شود از تجهيزات و تيرهاي برق به عنوان نگهدارنده داربست هاي فلزي استفاده نشود و به خصوص هنگام عبور دسته هاي عزاداري از زير خطوط برق فشار قوي(۲۰ کيلو ولت) و فشار ضعيف(چهارصد ولت) و عدم استفاده از لوله های بلند فلزی برای علم ها و پرچم هاي عزاداري رعايت نکات ايمنی الزامی است.
شرکت توزيع نيروی برق استان زنجان آماده هر گونه همکاري در تامين برق مطمئن و ايمن به شهروندان بوده و همکاران اين شرکت در دفتر ايمني 33157256- 024و دفتر مديريت مصرف 33157403- 024 آماده ارائه هر گونه مشاوره به هيئت های عزاداری هستند.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.