زنجان،

رسیدگی به گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور در استان

پیش بینی می شود تا پایان امسال، 90 درصد دستگاه های اجرایی استان زنجان پروانه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور دریافت کنند.

رسیدگی به گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ کارگرزاده مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با ورود و اعلام سازمان ملی استاندارد مبنی بر غیر استاندارد بودن آسانسورهای سازمان ها، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: بررسی های کارشناسان این اداره کل، در سال گذشته نشان می داد که 51 آسانسور مربوط به دستگاه های عمومی و دولتی، هیچکدام پروانه ایمنی و کیفیت نداشتند که اقداماتی برای رفع این موضوع انجام گرفت.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: بر این اساس طی 6 ماهه نخست امسال برای 13 مورد از 51 مورد اعلام شده در این بخش پروانه ایمنی و کیفیت آسانسور صادر شد که انتظار می رود تا پایان سال اغلب دستگاه های دولتی و عمومی به ویژه مراکز بیمارستانی نسبت به دریافت این پروانه اقدام کنند.
طی یک ماه آینده 40 درصد دستگاه های اجرایی و عمومی این استان که آسانسور غیر استاندار دارند پروانه ایمنی و کیفیت را دریافت خواهند کرد که این روند تا پایان سال، روند روبه رشدی خواهد یافت.
گفتنی است که اعتبار گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادره فقط یکسال است و مالکان باید پس از انقضای این تاریخ با تجدید بازرسی ها نسبت به دریافت تاییدیه جدید و معتبر آسانسور اقدام کنند.
طی 6 ماهه نخست امسال 110 گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور برای متقاضیان در این استان صادر شده است.
همچنین پنج شرکت بازرسی در زمینه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در استان زنجان در حال حاظر فعالیت می کنند.
 
انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.