کرمان؛

کشف یک میلیارد تومان مواد آرایشی قاچاق در کرمان

بالغ بر یک میلیارد تومان انواع مواد آرایشی قاچاق در استان کرمان کشف شد.

کشف یک میلیارد تومان مواد آرایشی قاچاق در کرمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ابراهیم شهریاری، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان کرمان محل عبور کالای قاچاق است، گفت: بالغ بر یک میلیارد تومان انواع مواد آرایشی بهداشتی در استان قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه قاچاق لوازم و مواد آرایشی نامرغوب بزرگترین تهدید برای سلامت جامعه است، افزود: در چند ماه گذشته در استان کرمان بالغ بر یک میلیارد تومان انواع مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.

شهریاری با اشاره به اینکه قاچاق کالا به تولید داخل کشور ضربه می‌زند، خاطر نشان کرد: بحث فرهنگ ‌سازی در زمینه عدم استفاده از اجناس خارجی و قاچاق در اولویت کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان است.

شهریاری با بیان اینکه کشفیات بسیار خوبی در چند‌ماهه نخست امسال داشتیم، تصریح کرد : جلسات متعددی با افراد و دستگاه‌های مرتبط برگزار کردیم و عده‌ای هم که نا‌آگاهانه اقدام به فروش کالای قاچاق می‌کردند، توجیه شدند.

وی با بیان اینکه در بحث قاچاق کالا به دنبال سرشاخه‌های قاچاق در استان کرمان هستیم، یادآورشد : در استان کرمان دپوی کالای قاچاق وجود ندارد و کرمان به لحاظ وضعیت جغرافیایی به محل عبور کالای قاچاق تبدیل شده‌است.

شهریاری با اشاره به اینکه بیشترین قاچاقی که در استان کرمان انجام می‌شود قاچاق دام و احشام سبک و سنگین است، گفت: قاچاق برنج، روغن و آبمیوه‌های خارجی، قاچاق لوازم خانگی زیاد است.

وی با بیان اینکه 9 باند قاچاق مشروبات الکلی در استان کرمان منهدم شده‌ است، افزود: در هفته گذشته کشفیات مشروبات الکلی داشته‌ایم که کمتر از یک ماه از تاریخ تولید آن در خارج از کشور می‌گذرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان از انهدام بزرگترین باند قاچاق سیگار در استان کرمان خبر داد.

وی با بیان اینکه پلیس آگاهی استان کرمان زحمات زیادی در بحث مبارزه با قاچاق کالا می‌کشد، گفت: همه روزه پلیس جان خود را به خطر انداخته تا سلامت جامعه تضمین شود.

شهریاری افزود: واردات بسیاری از اجناس در شهرهای مرزی آزاد است که قاچاق نیز از همان شهرهای مرزی به داخل کشور سرازیر می‌شود و باید قانون اصلاح شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کشف ، موادآرایشی ، قاچاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار