سمنان؛

نیاز به اعتبار یک هزار میلیاردی در پروژه های ورزشی نیمه تمام

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تعداد پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان سمنان را 63 پروژه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اعتبار مورد نیاز پروژه های نیمه تمام استان سمنان را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

فرزاد فتاحی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تربیت بدنی تعداد پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان سمنان را 63 پروژه ذکر کرد و افزود: مدت زمان تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها با توجه به بودجه محدود اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، با ادامه این روند و بدون مشارکت بخش خصوصی قریب به هشت سال  طول می کشد.

وی اضافه کرد: استان سمنان به رغم داشتن استعدادهای بی نظیر در بخش ورزشی با مشکلات متعددی از جمله نبود اسپانسر رنج می برد وبسیاری از استعدادهای ورزشی استان در انتظار سرمایه گذاری هستند.

فتاحی تصریح کرد: به طور قطع با برنامه ریزی وسرمایه گذاری مناسب میتوان شاهد تحول وتوسعه ورزش استان سمنان بود.

وی بر ضرورت حمایت واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی از حوزه ورزش، تاکید داشت: اگر تیم هایی که از توانایی فنی بالایی  در استان برخوردار هستند به سرمایه گزاران معرفی شوند و از حمایت آنان استفاده کنیم، کمک شایانی در پیشبرد مشکلات مالی صورت می پذیرد لذا بی شک تقاضای مالی برای رفع موانع پیش روی هیئات ورزشی در شان و مقام مربیان و روسای این هیئت ها نیست و شایسته است که واحدهای صنعتی و قوی در استان برای حمایت  داوطلب شوند.

به گفته فتاحی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در سال گذشته و امسال حدود 600 پروژه با مشارکت بخش خصوصی و خیران به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به کسب مدال در رشته های ورزشی به عنوان یکی از شاخص های توسعه هر منطقه تصریح کرد:باید از ورزش وتیم های ورزشی استان حمایت جدی شود تا این تیم ها در سطح کشور حضوری فعال داشته باشند چرا که این مسئله باعث انگیزه جوانان برای ادامه فعالیت های ورزشی می شود.

 وی با بیان اینکه توسعه امکانات ورزش در همه شهرستان ها وروستاها در طی سال های اخیر افزایش یافته است اضافه کرد:ورود بخش خصوصی به فعالیت های ورزشی استان برای ورود به عرصه های بزرگ کشوری وبین المللی است.

فتاحی گفت: درسالهای اخیر ورزشکاران سمنانی نشان داده اندکه حتی با حداقل امکانات مالی هم می توان صاحب مدال شونداما تکرار قهرمانی قطعا نیازمند برنامه ریزی وحمایت های مالی ومعنوی است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ابراز داشت: بدون شک حضور دستگاه های اجرایی که طبق قانون می توانند یک درصد اعتبارات خود در ورزش صرف می کنند نقش کلیدی در توسعه ورزش استان در سطح ملی داشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با کمبود اعتبار در کشور این استان به لحاظ میزبانی مسابقات ملی همواره سربلند بیرون آمده و توانستیم توانمندی های خود را در حد عالی به نمایش بگذاریم.
فتاحی با بیان اینکه دولت در حوزه سلامت و ورزش اهتمام خاصی به این جایگاه دارد اضافه کرد:چراکه داشتن جامعه ای سلامت و برخوردار از توان جسمی بالا می تواند به رشد و تعالی اجتماعی کمک کند و از مصادیق آسیب های اجتماعی دور شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از میزبانی مسابقات بین المللی بدمینتون در زمستان سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این استان یکی از محل‌های میزبانی مسابقات به فدراسیون جهانی معرفی شده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود مسابقات خوبی را شاهد باشیم.

فتاحی، معرفی ورزش استان سمنان در سطح ملی، پویایی و افزایش تحرک جامعه و ارتقاء جایگاه اداره کل ورزش و جوانان استان در بین دستگاه های اجرایی را از اهداف این اداره کل عنوان کرد و گفت: در سال جاری بر روی این اهداف تمرکز کرده و در مسیر تحقق آن تلاش می کنیم.

 وی با بیان اینکه سال ٩٤ استان سمنان میزبان ٨٨ مسابقات کشوری بوده است و امسال نیز تاکنون استان ۴۶ مسابقه ورزشی در سطح ملی در شهرستان های مختلف برگزار کرده است، ابراز داشت: با میزبانی مسابقات ملی در استان طی سال گذشته، در مجموع سه هزار ورزشکار از استان های مختلف به سمنان سفر کردند و در مجموع ۴۵ میلیارد ریال به وسیله تیم های شرکت کننده در سمنان هزینه شد.
فتاحی از سازماندهی 35 هزار ورزشکار که شامل پنج درصد جمعیت استان سمنان می شود خبر داد و گفت: باید با برنامه ریزی مطلوب این رقم افزایش پیدا کند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای ورزش در استان سمنان، 81 سانتی مترمربع به ازای هر نفر است که این میزان از متوسط کشوری بالاتر است ادامه داد: شهرستان سمنان با 54 سانتی متر مربع و آرادان دو متر مربع به ترتیب کمترین و بیشترین سرانه ورزش در سطح این استان دارند.

 وی به برنامه های هفته تربیت بدنی دراستان سمنان اشاره ای داشت و گفت: 200 برنامه ویژه در  این هفته در استان سمنان اجرا خواهد شد.

فتاحی شعار سالجاری هفته تربیت بدنی را سلامت،افتخار و معنویت با ورزش اعلام کردو افزود: گلباران گلزار شهداءبا حضور هئیت های ورزشی ،ورزشکاران ،مربیان ،داوران مدیران ومسئولان استانی ،دیدار با امام جمعه ونماینده ولی فقیه،تجلیل از کارکنان اداره ورزش وجوانان،دیدار با دو خانواده سرآمدان جوان در حوزه ورزش و دو خانواده پیشکسوت ورزشی ،تقدیر از قهرمانان برون مرزی وهئیت ها،پیاده روی خانوادگی کارکنان اداره ورزش وجوانان وسایر ادارات دولتی،مسابقات استانی دارت کارکنان اداره ورزش وجوانان وجشنواره بومی محلی کارکنان و... را از جمله برنامه های شاخص این هفته است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.