نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار وحدت افتتاح شد

نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور حمید قبادی، علی مرادخانی و نصرالله پژمان‌فر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی با حضور حمید قبادی مدیر کارگروه مد و لباس،  علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد، نصرالله پژمان‌فر رئیس و اعضای هیأت رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و انجمن طراحان و تولید کنندگان در تالار وحدت برگزار شد.
 
قبادی در ابتدا گفت: انتقال مفاهیم ارزشمند برای تک تکمون وظیفه است و همانگونه که می‌توانیم از یک تصویر برداشت‌های گوناگونی داشته باشیم در خصوص لباس هم می‌توانیم به این مفاهیم برسیم و این تکنیک را در خدمت این مفاهیم قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از طراحانی که به نوعی می‌خواستند ادای دینی در این مسیر داشته باشند و ما را در این راه همراهی کردند.

نصرالله پژمان‌فر رئیس و اعضای هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص این نمایشگاه اظهار داشت: در مصنوعات انسان هیچ چیز به اندازه لباس نمیتواند گویای مفاهیم و انتقال معنا باشد و همچنین رنگ‌آمیزی آن هم بخش دیگری از این ارزش است.

وی گفت: لباس مایه پوشش انسان است و برکات بسیاری دارد. این نمایشگاه به خوبی توانسته فرهنگ عاشورایی را زنده نگه دارد و امیدواریم بتواند معنای عاشورایی را به بهترین نحو ارائه دهد. این حرکت بسیار خوب و قابل دفاع قطعا می‌تواند مسایل و فرهنگ عاشورایی را عمیق‌تر به تصویر بکشد و آن را زنده نگه دارد.
 
علی مرادخانی معاون هنری در ادامه تصریح کرد: تشکر می‌کنم از دوستانی که زحمت کار های متفاوت را به خودشان می‌دهند و همچنین از پژمان فر که همیشه یاور خوبی در عرصه های مختلف بوده و هستند، سپاسگذارم. این اتفاق علاوه بر دولت اصناف هم حضور دارند که این خود جای خوشحالی دارد که همه دست به دست هم دادند تا فرهنگ عاشورایی را زنده نگه دارند و این لباس است که فرهنگ و آیین هر شهر و کشور را به مخاطب منتقل می کند و این مسیر تازه‌ای که این نمایشگاه در پیش گرفته به شدت ارزشمند است. در حوزه لباس آنچه را که باید فعالیت نکردیم و باید جشنواره های مختلف را هم بتوانیم پوشش و به جهان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: یک شهروند ایتالیایی لباس‌هایی با نقش و نگار هایی از ادبیات کشورمان خریداری کرده بود تا برای کشور خودش ببرد که اینها می‌تواند برای فعالان این عرصه موفقیت و البته دلگرمی برای ترویج این هنر باشد. اگر بتوانیم خوب کار کنیم به طور حتم می‌توانیم در بخش تولید آن موفق باشیم و نظر مردم را به پوشش این گونه لباس‌ها جلب کنیم و آن را نمادینه کنیم.
 
در پایان هم از لباس های عاشورایی رونمایی شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار