رشت؛

اعدام قاچاقچیان حرفه ای یک امر ضروری

مجازات اعدام برای قاچاقچیان حرفه ای یک امر ضروری و مورد تایید قوه قضاییه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس کل دادگستری گیلان گفت: با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: بحث قاچاق مواد مخدر یکی از معضلات جدی جامعه است و مبارزه با این معضل خانمانسوز مهمترین دغدغه و نگرانی مسئولین امر به ویژه قوه قضائیه است.

احمد سیاوش پور افزود: توسعه و پیشرفت هر جامعه ای بر مدار نیروی انسانی می چرخد و اگر این نیرو دچار آسیب شود بر پیشرف آن جامعه تاثیر مستقیم خواهد داشت.


وی گفت: تولید بیش از 90 درصد مواد مخدر دنیا در همسایگی ما صورت می گیرد به همین دلیل پاسداری از مرزها اهمیت بسزایی دارد، اما کشورهای اروپایی به جای اینکه در این راستا حمایت و پشتیبانی مادی و سیاسی و دیپلماتیک داشته باشند متاسفانه هجمه های حقوق بشری غیر منصفانه ای را علیه کشور ما به کار می برند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: از آنجایی که با گذر زمان مواد مخدر صنعتی نیز در دایره مواد مخدر وارد شده است و با توجه به بالا بودن میزان خطر و آسیب این مواد، قانونگذار متناسب با این خطر بزرگ مجازات های سنگینی همچون اعدام را پیش بینی کرده است.
سیاوش پور افزود: تاکنون تغییر سیاستی در این زمینه در نظام قضایی توسط مسئولان قوه قضاییه پیش بینی نشده است اما همانطور که رئیس قوه قضاییه بیان کرد چه بسا خود این قانون هم مانند سایر قوانین در برهه ای از زمان نیاز به اصلاح داشته باشد و مجازات اعدام در اوزان و تکرار بیشتر و باندهای مهمتری باشد اما در حال حاضر بنا به ضرورت و خطر این مواد مجازات اعدام در قوانین جزایی ما وجود دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.