مشهد؛

انتقال فرهنگ دفاع مقدس مهمترین وظیفه ماست

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: وظیفه مهم انتقال فرهنگ دفاع مقدس بر عهده و وظیفه ماست.

انتقال فرهنگ دفاع مقدس مهمترین وظیفه ماستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سردار اکبر نجاتی در در سخنرانی پیش از نماز جمعه این هفته، افزود:اگر بخواهیم این ذخیره برای تاریخ کشورمان باقی بماند باید در زمینه حفظ و نگهداری فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم و امروزه اگر پیام عاشورا به ما رسیده  دلیل آن پیام رسانی حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س)  بوده است که در قالب مقاتل و عزاداری ها به ما رسیده است.
وی گفت: ما در استان دارای یک محتوای غنی از دفاع مقدس هستیم که بدلیل حضور مردم خراسان در هشت سال دفاع مقدس شهدا، جانبازان و ایثارگران زیادی که این استان تقدیم انقلاب کرده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با تکیه بر سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صاحب گنجی بزرگ از خاطرات دفاع مقدس هستیم ،ادامه داد: خاطرات دفاع مقدس که در ذهن و سینه مردم  هست باید جمع آوری وتدوین شود و در قالب کتاب، نمایش نامه و فیلم تهیه شود تابرای نسل امروز و نسل فردا که آن روز ها را ندیدند ارایه شود.
سردار نجاتی گفت: کتاب خاک های نرم کوشک که کتاب خاطرات شهید برونسی  است در ایران ۶۰۰ هزار نسخه بفروش رسیده  و در حالی که در لبنان یک میلیون نسخه از این کتاب بفروش رسید که نشان می دهد  مردم  تشنه شنیدن این خاطرات شهدا هستند.
وی با اشاره به اینکه  ۱۸ سال پیش قرار بود باغ موزه دفاع مقدس احداث شود ، تصریح کرد: خراسان رضوی جایگاه ویژه ای در هشت سال دفاع مقدس داشت و  ۱۸ سال پیش قرار شد باغ موزه دفاع مقدس احداث شود  و زمینی با همت شورای اسلامی شهر مشهد در پارک کوهسنگی به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شده که امیدواریم با همت مسولین  زودتر ساخته شود تا بتوانیم از محتوای دفاع مقدس مردم خراسان در این مرکز فرهنگی استفاده کنیم .
وی ادامه داد: امسال جشنواره گنجینه دفاع مقدس را در هفته دفاع مقدس کلیدزدیم و در خواست کردیم هر فردی خاطره های از دفاع مقدس دارد چه در قالب عکس یا نوشته ای دارد به جشنواره ارسال کند تا بتوانیم در قالب کتاب ،فیلم و نمایش نامه تهیه کنیم  و در معرض دید علاقمندان قرار دهیم .
 انتهای پیام/ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.