یاسوج؛

تولید 2 میلیون اصله نهال درنهالستان های استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 میلیون اصله نهال باغی، مثمر و غیرمثمر امسال در استان تولید شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی گچساران افزود: انواع درختان میوه شامل سیب، پرتقال،لیموترش، گردو، زردآلو، گل رز، گیاهان ریشه دار، گل محمدی و گیاهان دارویی در 21 نهالستان این استان در سال جاری تولید شده است.

وی مساحت نهالستان های این استان را 15 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این تعداد درخت در فصل کاشت نهال در اختیار کشاورزان منطقه گذاشته می شود.

گوهرگانی ابراز کرد: 270 هزار تن در دولت تدبیر و امید به میزان تولید محصولات کشاورزی این استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد افزود: حجم تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قبل از دولت یازدهم 530 هزار تن بوده که هم اکنون به 800 هزار تن رسیده است.

گوهرگانی کشت بموقع، خرید تضمینی، استفاده از پیشنهادات کارشناسان و اولویت قرار دادن محصولات راهبُردی را از مهم ترین دلایل افزایش محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

وی گفت: هم اکنون 2 طرح بزرگ آب رسانی به دشت امامزاده جعفر و دشت لیشتر تأمین اعتبار شده که بهره برداری از این طرح ها موجب افزایش توسعه کشاورزی این منطقه خواهد شد.

گوهر گانی تصریح کرد: میزان تولید گندم در این استان نسبت به سال های گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: 76 هزار تن گندم در سال جاری در این استان تولید شد این در حالی است که در سالهای گذشته 22 هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان گچساران دارای ظرفیت ها و استعدادهای چشمگیری در بخش کشاورزی است و استفاده بهینه از این ظرفیت ها موجب شکوفایی اقتصادی این بخش می شود.

گوهرگانی گفت: شهرستان گچساران با توجه به قابلیت های موجود در بخش کشاورزی و وجود مرکز تحقیقاتی پیشرفته می تواند در جایگاه مطلوب تری در سطح استانی و کشوری قرار گیرد.

فرماندار گچساران نیز در این آیین گفت: بخش کشاورزی این شهرستان به خاطر قابلیت های فراوان، امکان ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان را دارد.

عبدالرحیم رحیمی توجه به بخش کشاورزی را مهم ترین عامل خودکفایی کشور اعلام کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و موانع توسعه کشور از سوی این بخش برطرف خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های تولید، سبب افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید، افزایش صادرات، ایجاد فرصت های شغلی جدید و جلوگیری از مهاجرت روستاییان خواهد شد.

در این آیین از زحمات علیرضا رضانژاد تقدیر و علی مرادی به عنوان رئیس جدید اداره جهاد کشاورزی گچساران معرفی شد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.