یاسوج؛

نام نویسی 140هزار نفر درسامانه اینترنتی نفوس مسکن

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 140 هزار و 533 نفر تا امروز در سامانه اینترنتی مرحله نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن این استان نام نویسی کرده اند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی شهابی گفت: این تعداد جمعیت نیز 35 هزار و 631 خانوار شهری و روستایی این استان را شامل می شود.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکنون رتبه 11کشور به لحاظ وارد کردن اطلاعات آماری خانوارها در سامانه اینترنتی مرحله نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن نسبت به میزان جمعیت را دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم و خانواده ها با اطمینان راسخ اقدام به وارد کردن اطلاعات آماری خود در سامانه اینترنتی نفوس و مسکن کنند.

شهابی ادامه داد: این اطلاعات ثبت شده به صورت محرمانه تنها در اختیار سازمان آمار و اطلاعات کشور قرار می گیرد و هیچ کس حتی متولیان امر در سطح استان نیز کمترین دسترسی به این اطلاعات را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در 2 مرحله انجام می شود، گفت: مرحله نخست و اینترنتی آن که از سوم آغاز و تا 24 مهرسال جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مرحله دوم و اصلی سرشماری نیز که به صورت عملیاتی و میدانی است از 25 مهرتا 25 آبان سالجاری خواهد بود.

شهابی تصریح کرد: به منظور افزایش سرعت و دقت نتایج و استفاده از فناوری های نوین، در مصاحبه حضوری جمع آوری اطلاعات نیز از طریق رایانه و پرسشنامه های الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی تعداد آمارگیران در سطح استان برای اجرای 2 مرحله سرشماری نفوس و مسکن را حدود 170 نفر اعلام کرد و افزود: در مرحله دوم اطلاعات خانوارها از سوی فرد آمارگیر جمع آوری و به صورت اینترنتی و با استفاده از رایانه همراه در سامانه ثبت می شود.

معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: افرادی که پیش از مراجعه فرد آمارگیر اطلاعات خود را در سامانه اینترنتی ثبت کرده اند تنها کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند.

شهابی تصمیم گیری کارآمد و ارایه آمار دقیق، صحیح و مناسب از سوی خانواده ها را یکی از ضروری ترین و بنیانی ترین عنصر در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از سوی دولتمردان دانست.

وی ادامه داد: تحقق اهداف برنامه ها، چشم انداز پیشرفت و توسعه کشور منوط به گردآوری منظم و دقیق آمار و اطلاعات عمومی در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه بیش از 60 شاخص برای طرح سوال از خانواده ها و مردم در فرم های مخصوص پیش بینی شده است، گفت: در این سرشماری اطلاعاتی از قبیل جمعیت خانوار، وضعیت مسکن و اشتغال از خانواده ها پرسیده می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد جمعیت استان را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 بیش از 658هزار نفر عنوان کرد.

براساس اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390بیش از 52 درصد از جمعیت این استان در مناطق شهری زندگی می کنند.




انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.