کرمانشاه؛

اختصاص اعتبار میلیاردی برای تجهیزات پزشکی

100 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان در طول اجرای طرح تحول سلامت اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرپرست اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 100 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان در طول اجرای طرح تحول سلامت اختصاص داده شده است

تورج شیرزادیان گفت: در حال حاضر گردش مالی سالانه این تجهیزات در دنیا 500 میلیارد دلار است.

وی افزود: گردش مالی این تجهیزات در کشور که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند نیز 2.5 میلیارد دلار در سال است.

این مسئول به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد وافزود: اجرای این طرح، تحول بسیار خوبی درتجهیزات پزشکی کشور و به ویژه استان به وجود آورد.

شیرزادیان از تحویل 100 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان در طول اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و اظهار کرد: با این حجم تجهیزات بسیاری مراکز درمانی استان تا حدمطلوبی تجهیز شدند.

وی در ادامه از تجهیز کامل بیمارستان سوختگی غرب کشور تا 22 بهمن امسال خبر داد و اظهار کرد: برای بیمارستان طالقانی نیز به عنوان مرکز ترومای غرب کشور حد پنج میلیاردتومان تجهیزات خریداری شده که بخش عمده آن نصب شده و تا دو ماه دیگر تکمیل می‌شود.

شیرزادیان با بیان اینکه هشت بلوک زایمانی استان آماده تجهیز است، گفت: 80 درصد تجهیزات این بلوک‌ها راتحویل گرفته‌ایم و در مرحله نصب و راه‌اندازی قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین از تجهیز مرکز MRI بیمارستان اسلام آبادغرب تا 22 بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان پاوه نیز 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تجهیزات آن خریداری شده و تا 22 بهمن ماه امسال نصب می‌شود.

شیرزادیان اظهار کرد: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های رادیوتراپی دنیا نیز خریداری شده که در مرحله نصب در بیمارستان امام رضا(ع) قرار دارد و تا هفته دیگر نصب آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار