سمنان؛

67 درصد از اهداکنندگان خون در استان سمنان اهداکننده مستمر هستند

در شاخص اهداکننده مستمر استان سمنان رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پایگاه امام رضا(ع) در سمنان در نوبت صبح روز تاسوعا، پایگاه 17 شهریور سمنان در نوبت صبح روز عاشورا، پایگاه گرمسار و شاهرود در نوبت صبح روز تاسوعا و پایگاه دامغان در نوبت صبح روز تاسوعا و یازدهم محرم، آماده خون گیری از شهروندان استان سمنان هستند.
مجید حسینی افزود: طی مصوبه ای، از 10 مهر 95 استان های سمنان، یزد، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و همدان، موظف شده اند فقط از افراد اهداکننده مستمر خون گیری کنند.
وی با بیان اینکه خون گیری از اهداکنندگان بار اولی هزینه های قابل توجهی به همراه دارد، تصریح کرد: توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند، خون گیری فقط از افراد مستمر که از نظر اقتصادی به نفع کشور است انجام شود و هزینه انجام آزمایش های مختلف نیز از این طریق کاهش می یابد، و از سویی، امکان آلوده بودن خون اهداکنندگان مستمر بسیار کمتر از امکان آلودگی خون اهداکننده باراولی است.
حسینی با اشاره به اجرای طرح نذر خون از ابتدای محرم تا اربعین حسینی در کشور افزود: انتظار می رود افراد اهداکننده مستمر و باسابقه اهدای خون به تعداد بالا، در استان سمنان در این طرح مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به آمار اهدای خون در سال 95 در این استان، افزود: تعداد اهداکنندگان خون در 6 ماه نخست سال 95 نسبت به سال قبل 10.5 درصد رشد داشته است که این نشان دهنده مشارکت خوب مردم سمنان است.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در نیمسال نخست 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بیشتر شاخص های کیفی مانند کاهش آلودگی، کاهش ضایعات و کاهش عوارض خونی، اداره کل انتقال خون سمنان رشد چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه 67 درصد از اهداکنندگان خون در استان سمنان اهداکننده مستمر هستند، گفت: در شاخص اهداکننده مستمر استان سمنان رتبه اول کشور را دارد.
حسینی افزود: در سال 94 بانوان سمنان در شاخص اهدای خون رتبه سوم کشوری داشتند که در 6ماه نخست سال 95 به رتبه دوم کشور ارتقا یافتند و با 0.8 درصد افزایش، شاخص میزان اهدای خون بانوان استان سمنان اکنون به 7.3 درصد رسیده است.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان در شاخص تعداد اهداکننده خون نسبت به هر هزار نفر جمعیت، رتبه اول کشور را داراست و به ازای هر هزار نفر حدود 57 نفر در استان سمنان خون اهدا می کنند.
وی افزود: سمنان در شاخص ارسال فرآورده خونی به استان های نیازمند رتبه اول کشور را دارد و سمنان استان اول معین تهران برای ارسال خون است.
انهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار