سمنان؛

توزیع 48 هزار مکمل غذایی بین دانش آموزان

در مدت 9 ماه 216 هزار قرص ویتامین Dدرسمنان بین دانش آموزان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان، اظهار داشت: این تعداد قرص مکمل در اجرای طرح مکمل یاری تغذیه‌ای در استان سمنان در بین دانش‌آموزان این استان توزیع می‌شود.
محمدرضا جهان با اشاره به نحوه اجرای این طرح عنوان کرد: بر اساس اجرای این طرح مهم، 48 هزار دانش‌آموز استان سمنان مکمل تغذیه‌ای دریافت می‌کنند.
وی افزود: 24 هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های متوسطه اول و دوم استان زیرپوشش طرح آهن یاری و ویتامین D قرار گرفتند.
جهان از اجرای برنامه آهن یاری و مکمل یاری با ویتامین D در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح 24 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع متوسطه اول و دوم استان قرص ویتامین D دریافت می‌کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از توزیع 216 هزار قرص ویتامین D در مدت 9 ماه بین این تعداد دانش‌آموز خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این طرح دانش‌آموزان ماهانه یک عدد قرص (پرل) ویتامین D در مدارس دریافت می‌کنند.
وی گفت: طرح مکمل یاری با ویتامین D و قرص آهن باهدف ارتقاء آگاهی و سلامت دانش‌آموزان دختر و پسر اجرا می‌شود و این ویتامین موجب افزایش جذب کلسیم از روده و انتقال آن به استخوان‌ها برای حفظ میزان کلسیم و فسفر می‌شود و کمبود آن نیز موجب پوکی استخوان در بزرگ‌سالی و راشیتیسم در کودکی می‌شود.
جهان با بیان اینکه تعداد 384 هزار قرص آهن نیز در مدت 16 هفته متوالی بین دانش‌آموزان دخترانه دوره‌های متوسطه اول و دوم توزیع می‌شود اظهارکرد: پیشگیری از بیماری ناشی از فقر تغذیه‌ای، کم‌خونی، فقر آهن و پیشگیری از پوکی استخوان از اهداف این طرح به شمار می‌رود.
محمدرضا جهان خاطرنشان کرد: طرح کمک یاری تغذیه‌ای (آهن یاری و ویتامین D) با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در تمام مدارس پسرانه و دخترانه مقطع متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار