در واکنش به حمله وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن مطرح می‌شود؛

کاخ سفید: همکاری امنیتی آمریکا با عربستان چک سفید نیست

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد واشینگتن بررسی فوری ادامه حمایت خود را از ائتلاف متجاوز به یمن، در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، دستیار سخنگوی ویژه رئیس جمهور و مدیر ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که همکاری امنیتی آمریکا با عربستان چک سفید امضاء نیست. 

ند پرایس روز یکشنبه و در پی حمله هوایی عربستان که به کشته شدن دست کم ۱۰۰ نفر از عزاداران در شهر صنعا انجامید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا حمایت خود از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی ضد یمن را مورد بررسی دوباره قرار خواهد داد. 

وی با بیان اینکه همکاری امنیتی آمریکا با عربستان چک سفید نیست گفت: با توجه به این حادثه و حوادث اخیر، ما یک بررسی فوری از حمایت خود از ائتلاف به سرکردگی عربستان -را که قبلا بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته بود - در دستور کار قرار داده‌ایم. 

در بیانیه این مقام کاخ سفید آمده است: ما خود را برای تنظیم حمایتمان به صورتی که بهتر با اصول، ارزش‌ها و منافع آمریکا از جمله دستیابی به پایان فوری و همیشگی به درگیری‌های غم‌انگیز در یمن هماهنگی داشته باشد، آماده می‌کنیم. 

این مقام کاخ سفید در حساب کاربری خود در توئی‌تر نیز نوشت که از حمله هوایی به سالن محل برگزاری مجلس ترحیم در یمن عمیقا متاثر شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار