اکران فیلم مستند «مرثیه‌ای برای طاق»

کانون فیلم حوزه به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان(ع) فیلم مستند «مرثیه‌ای برای طاق» به نویسندگی و كارگردانی مهدی تنگستانی را اكران نمود و آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.

اکران فیلم مستند «مرثیه‌ای برای طاق»به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فیلم كه موفق به دریافت تندیس بهترین كارگردانی از جشنواره فیلم چهلچراغ شده، در مورد آیین ها و مراسم شب تاسوعا و  ظهر عاشورا در بندر ریگ است. پس از نمایش فیلم، حاضرین با هم به گفت‌وگو نشستند و فخریان منتقد جلسه، فیلم را چند پاره دانست. 

وی ضمن اشاره به اینكه با تمام حُسن هایی كه در تدوین و به‌خصوص صداگذاری دارد، گفت: فیلم در دست یافتن به هدف خود ناكام است. به زعم او در پاره ای از فیلم چند روز محرم را وقایع نگاری می كند. 

فخریان افزود: در پاره ای دیگر به تاثیر عزاداری بزرگ‌سالان می پردازد و همین‌طور در پایان با نگاهی انتقادی برای میدان طاق مرثیه سر می دهد و این ها نتوانستند كلیتی واحد و در هم تنیده را بسازند. 

تنگستانی در پاسخ  به این ایراد منتقد گفت: هدف من زندگی مردم ریگ بود كه در این چند روز اتفاقاً از آن عزای عمومی در می آیند و خود را برای نمایشی خیره كننده آماده می كنند.

وی افزود: دغدغه اصلی من این بود؛ گرچه قبول دارم. بخشی از آن به داخل فیلم نیامده است. از دیگر مباحثی كه مطرح شد، جذابیت فیلم بود؛ در عین حال كه اعتقاد داشتند زمان آن كمی طولانی است.

شایان ذكر است كانون فیلم حوزه هنری استان بوشهر هر هفته پذیرای عموم علاقه‌مندان است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار