سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از علاقه‌ ابدی میرکریمی به خانه سینما تا واکنش حسینی به اهانت کاربران فضای مجازی

مدیرعامل سابق خانه سینما در مراسم تقدیر خود اعلام کرد «این خانه را ترک نمی‌کند».

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینما در این هفته نسبت به هفته‌های گذشته پرخبرتر بود.


در مراسم تودیع و معارفه مدیران خانه سینما چه گذشت؟ 

در مراسم تودیع و معارفه‌ مدیرعامل‌های خانه سینما، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، ابراهیم مختاری رئیس خانه سینما، رضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری، مجید مجیدی، احمد مسجدجامعی، ابوالحسن داودی، علیرضا شجاع نوری، مسعود رایگان، سعید ابوطالب، علیرضا تابش، روح‌الله حسینی، محمدقاصد اشرفی، بهمن اردلان، بیژن میرباقری،حمید دهقان‌ پور،حیدری خلیلی،سیامک شایقی، کامران ملکی،علی دهکردی سیروس الوند، جهانگیر الماسی و... حضور داشتند.

این مراسم برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های سیدرضا میرکریمی برگزار شد و طبق گفته‌های هیات‌مدیره و شخص میرکریمی، این کارگردان که مدیرعامل سابق خانه سینما است، از این خانه بیرون نخواهد رفت. 

ابراهیم مختاری، رئیس خانه سینما با تقدیر از میرکریمی، بازسازی‌های خانه سینما را یادگاری دوره مدیریت وی عنوان کرد.

در این مراسم پس از سخنان رئیس خانه سینما و تعدادی از کارگردان‌های سینما، منوچهر شهسواری مدیرعامل فعلی خانه سینما، حجت‌الله  ایوبی رئیس سازمان سینمایی و سیدرضا میرکریمی، از طرف حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، هیات‌مدیره خانه سینما و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی هدایایی به میرکریمی اهدا شد. در این میان ایوبی یک تابلوی نقاشی را به رضا میرکریمی اهدا کرد که نام هنرمند آن نیز ایوبی بوده است.

میرکریمی در سخنان خود رسما اعلام کرد خانه سینما را ترک نمی‌کنم.
 

واکنش شهاب حسینی به برخی حاشیه‌ها

شهاب حسینی به برخی حواشی که در فضای مجازی برایش ایجاد شده است، واکنش نشان داد. این بازیگر با گلایه از حواشی و اهانتی که چند وقتی است، نسبت به وی در فضای مجازی انجام می‌شود، ادامه سکوت در مقابل این توهین‌ها را بی فایده دانسته و یک متن را برای اطلاع همگان منتشر کرده است.  
 
 
جدیدترین قراردادهای شورای صنفی نمایش

به گفته غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش قرارداد یک فیلم سینمایی و یک انیمیشن در جلسه شورای صنفی نمایش به ثبت رسید. 

قرارداد فیلم «گیتا» به کارگردانی مسعود مددی در گروه آزادی، پس از فیلم «یتیم‌خانه ایران» به ثبت رسید و قرارداد فیلم انیمیشن «مبارک» نیز پس از فیلم «گیتا» ثبت شد. ضمن اینکه هنوز برای اکران فیلم «رستاخیز» تصمیمی گرفته نشده است.
 
 
در نشست مطبوعاتی هیات مدیره خانه سینما چه گذشت؟

در نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای هیات مدیره خانه سینما با حضور ابراهیم مختاری رئیس، محمدرضا موئینی نایب رئیس، آتیلا پسیانی سخنگو، شادمهر راستین، بهمن اردلان و سید مهدی خادم، کامران ملکی اعضای هیات مدیره، عبدالله اسفندیاری بازرس و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما برگزار شد و در آن اعضای هیات مدیره به بیان نکاتی در خصوص تغییرات جشن خانه سینما و بودجه  600میلیونی آن، بیمه تکمیلی سینماگران، افزایش بودجه بخش رفاهی، موضع خانه سینما در قبال هجوم و اهانت به اهالی سینما، طرح تشکیل باشگاه کارورزان و خلاقان سینما، رعایت نشدن حق مالکانه سینماگران، نحوه فعالیت سخنگوی هیات مدیره خانه سینما سخنانی ارائه و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 

نشست جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد

نشست خبری سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه، علیرضا کریمی صارمی مدیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، حسن دزواره مدیر امور بین الملل انجمن سینمای جوان و جشنواره فیلم کوتاه تهران و فرنوش حبیب‌نژاد مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوان، برگزار شد.

در این نشست آمار و ارقام آثار رسیده به جشنواره، اقبال بیش از پیش کارگردانان فیلم کوتاه خارجی نسبت به این جشنواره، تغییر در بخش جنبی، تغییرات بخش داوری، مشاوره برای انتخاب اعلام شد.
 

رضاداد دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان شد
 
علیرضا رضاداد دبیر سابق جشنواره فیلم فجر و مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی، با حکم حجت‌الله ایوبی «دبیرسی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان » منصوب شد.  
 
 
توحیدی دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز شد
 
اولین جلسه شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره فیلم سبز ایران با حضورمعصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. در این جلسه احکام دبیر و دبیراجرایی جشنواره دوره ششم و همچنین حکم اعضای شورای سیاستگذاری دوره ششم جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران داده شد.

دبیر جشنواره فرهاد توحیدی و دبیر اجرایی جشنواره مهدی توحیدپور احكام انتصاب خود را برای دوره ششم جشنواره از معصومه ابتكار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کردند و در این جلسه معصومه ابتکار به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و اعضای جدید شورای جشنواره ششم مرضیه برومند، رضا کیانیان، فرهاد توحیدی، مهدی توحیدپور، مزدک میررمضانی، فریبا ابتهاج، فاطمه محمدی و غلام رضا كاظمی دینان حضور داشتند.
 

فراخوان فیلم فجر جهانی منتشر شد

این فراخوان شامل قوانین و مقررات، اهداف، شرایط پذیرش آثار، فرایند انتخاب و برنامه ریزی، برنامه‌ها، بخش ها، جوایز، فرم ثبت‌نام و گاهشمار جشنواره است.  
 
بخش های اصلی جشنواره شامل سینمای سعادت (مسابقه بین الملل)، جلوه گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) و جام جهان نما (جشنواره جشنواره ها) خواهد بود و از نمایش فیلم های کلاسیک، مستند زیر ذره بین و نمایش های ویژه به عنوان بخش های جنبی یاد شده است.  
 
بخش هایی چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی)، نشست های دانشگاهی و کارگاه های آموزشی نیز از جمله رویدادهای  سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.
 
مدت زمان برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۶ روز به هشت روز افزایش یافته است. سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بر اساس این فراخوان  از ۱ تا ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ در تهران برگزار می شود.
 

گردهمایی سینمایی‌ها بر مزار کیارستمی

اهالی سینما به دعوت هیات مدیره خانه سینما برای اعلام همدردی با خانواده عباس کیارستمی روز پنجشنبه 15 مهر ماه بر مزار این هنرمند واقع در لواسان گرد هم آمدند.
 

پژمان بازغی سفیر یاری شد/ تندیس به جلیلوند رسید

انجمن یاری با شعار «کودک خیابانی کمتر٬ دانش آموز بیشتر» یک سازمان مستقل غیر انتفاعی مردمی است که در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط زنده یاد مسعود واریانی و با انگیزه یاری به همنوعان سرزمین مادری٬ به عنوان یک حرکت خیریه مردمی در کشور سوئد تاسیس شد. جشنواره یاری که هر ساله با هدف حمایت از کودکان محروم و آسیب پذیر ایرانی در کشور سوئد برگزار می‌شود، پس از 17 سال «پژمان بازغی» را به‌عنوان اولین سفیر این انجمن معرفی کرد.

هدف اصلی این انجمن حمایت همه جانبه از کودکان٬ ایجاد شرایط تحصیل و امکانات آموزش و پرورش٬ ساخت مدرسه و کتابخانه در مناطق محروم کشور با حمایت داوطلبانه اعضا و حامیان مالی در سوئد می باشد. در اولین سال انجمن با حمایت ۴ کودک فعالیت خود را آغاز  و تا امروز به حمایت ۴۷۰ کودک رسیده است.


قدردانی جنتی از موسسه هنرمندان پیشکسوت

در جریان یک نشست صمیمی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های تاثیر گذار 3ساله موسسه هنرمندان پیشکسوت اضافه کرد: خوشبختانه یکی از اتفاقات مهمی که در دولت یازدهم رقم خورد، بها دادن و توجه بیش از پیش به حوزه پیشکسوتان هنر از طریق این موسسه بود و امتیاز مهمی هم که این موسسه دارد مدیریت آن آقای عظیمی است که حقیقتا با عشق و علاقه‌ای که در وصف نمی‌گنجد به اداره این امور می‌پردازد.

 
جدیدترین مجوزهای صادر شده در سازمان سینمایی

شورای پروانه نمایش در جلسه 7مهر مجوز نمایش دو فیلم «من یک ایرانی‌ام» به تهیه‌کنندگی  احمد نجفی و کارگردانی محمد رضا آهنج با موضوع ورزش و مهاجرت در ژانر درام اجتماعی و «خواب آب» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرهاد مهرانفر با موضوع محیط زیست در ژانر اجتماعی صادر شد.
 

موافقت با عرضه 3 فیلم برای شبکه نمایش خانگی

در جلسه 11 مهر شورای پروانه نمایش خانگی با عرضه فیلم‌های «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» به تهیه کنندگی سید جلال چاوشیان و کارگردانی علی شاه حاتمی، «مبارزان کوچک» به تهیه‌کنندگی حبیب الله کاسه ساز و به کارگردانی داوود اطیابی و «آسپرین قسمت 17» به تهیه‌کنندگی  و کارگردانی فرهاد نجفی، عرضه 8 عنوان فیلم خارجی، دو عنوان فیلم مستند و آموزشی و هشت عنوان فیلم کوتاه موافقت شد.

در این جلسه اعضای شورا با ساخت فیلمنامه‌های «دو روایت از یک سمفونی» به تهیه کنندگی پیمان جعفری و کارگردانی سپیده میرحسینی ، «نه و نیم» به تهیه کنندگی مهرداد مجیدی و کارگردانی شهروز شکورزاده، «آکاردئون» به تهیه کنندگی و کارگردانی آرمان زرین کوب و «زخم باز» به تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد و کارگردانی حسین تبریزی و نیز چهار عنوان فیلم مستند و دو عنوان فیلم کوتاه موافقت کردند.


 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار