سمنان؛

بهره برداری از دوخانه تاریخی در سمنان با کاربری جدید

خانه كلانتر در اواسط دوره قاجار و خانه طاهری يادآور معمــاري اواخر دوره قاجار و اوايل پهلوي است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: تعدادی از خانه‌های تاریخی سمنان در آینده نزدیك با كاربری جدید آماده بهره‌برداری می‌شوند.

حمیدرضا دوست محمدی در بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان سمنان از روند مرمت خانه‌های تاریخی كلانتر و طاهری سمنان افزود: با اجرای طرح واگذاری خانه‌های تاریخی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و انجام مرمت و احیای این بناها، این خانه‌ها با كاربری جدید به زودی آماده بهره برداری می‌شوند.


وی با اشاره به اینكه خانه كلانتر(رجبی) تا قبل از نوروز 96 آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: كاربری جدید این خانه تاریخی، سفره‌خانه سنتی و فروشگاه صنایع دستی است.


دوست محمدی افزود: خانه تاریخی طاهری نیز در سال آینده و با كاربری مركز اقامتی به بهره‌برداری می‌رسد.


فرماندار سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، سرپرست بانک ملی و مدیر عامل بانک توسعه تعاون استان سمنان و کارشناسان فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی از روند مرمت خانه طاهری و خانه کلانتر سمنان بازدید و مشکلات سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مرمت و احیای این خانه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.


مدیران بانك‌های ملی و توسعه تعاون پس از انجام این بازدیدها در زمینه اعطای تسهیلات برای احیای این خانه‌های تاریخی قول مساعد دادند.
خانه كلانتر در اواسط دوره قاجار و خانه طاهری که یادآور معمــاری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است در دوران پهلوی بنا شده است.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: خانه ، سمنان ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.