ارتباط سواحل ریو با مشکلات هندبال / دبیری که در مسافرت تفریحی مشکلات را پاک می کند

فدراسیون هندبال ایران این روز ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که البته بیشتر این مشکلاتت از خود فدراسیون بر می خیزد.

ارتباط سواحل ریو با مشکلات هندبال / دبیری که در مسافرت تفریحی مشکلات را پاک می کندبه گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگار جوان ؛ نگاهی به برخی از این اتفاقات در ماه های گذشته نشان می دهد که هندبال بیشتر از اینکه درپگر رشد و پیشرفت رقیبان باشد درگیر مسائل حاشیه ای و البته بی برنامگی است. 
ابتدا باید موضوعات مختلف را در جای خود بحث کرد و هر بخش را جداگانه بررسی خواهیم کرد:
پس از اینکه تیم ملی نوجوانان از حضور در مسابقات سر باز زد و دچار جریمه 30 هزار دلاری و از حضور در مسابقات  معلق شد فدراسیون هندبال در این راستا اقدام قابل توجهی برای فرار از این محرومیت انجام نداد و البته اگر هم کاری از دستشان بر نمی آمد می بایستی برنامه ریزی را طوری انجام دهند که نوجوانان لطمه زیادی نخورند.
در این راستا با خبر شدیم که ملی پوشان رده سنی اردویی را در کرمانشاه برگزار می کنند و همین موضوع جای بحث دارد که دبیر کل فدراسیون آقای می آبادی از این اقدام استقبال هم کرده اند و جزئی از برنامه های خود برای آینده ورزش هندبال می دانند. 
این در حالی است که هر کس که دستی بر آتش ورزش دارد و به نوعی کارشناس محسوب می شود می داند که رده های سنی پایه از روحیات خاصی برخوردارند و اگر در اردو ها حاضر شوند و مسابقه ندهند لطمه زیادی خواهند خورد و دچار هندبال زدگی خواهند شد.
ما در رده های سنی لیگ های منظم و قابل توجهی نداریم و به ویزه در هندبال جوانان درست جایی که باید استعداد ها برای بزرگسالان پرورش پیدا کند عملا تعطیل است.

در مرود لیگ ستارگان هم اطلاعات جالبی به دست ما رسید که در نوع خود عجیب است.
لیگ برتر هندبال ایران  تا کنون 6 تیم را به طور قطعی برای حضور در رقابتهای سال جاری در نظر گرفته است و این در حالی است که حدود 4 تیم درخواست حضور در لیگ برتر را داشته اند که فدراسیون و شخص دبیر معتقدند که ما با اضافه شدن این تیم ها مخالف هستیم و دلیل مخالفت خود را نیز موجه می دانند.
عمده دلایل آن این است که در تیم های فوق بازیکن ملی پوش وجود ندارد و از دیدگاه دیگر بازیکنان ملی پوش اصلا تیم ندارند و نیازی به اضافه شدن این تیم ها نیست چون شرایط مالی درست و درمانی ندارند.
این استدلال اگر برای دبیر فدراسیون هندبال آقای می آبادی محکم است اما ما هر چه فکر کردیم متوجه نشدیم ایراد این موضوع کجاست که چند جوان جویای نام بیایند در لیگ برتر هندبال خود نمایی کنند و شاید سال های بعد ملی پوش شوند.
 می آبادی دبیر فدراسیون هندبال در مورد اعزام ها نیز احتمالا حساسیت زیادی دارد و مهمترین آن نشستن به جای اصغر سهمی به عنوان سرپرست تیم ملی هندبال و مسئول اعزام های برون مرزی بوده است.
این موضوع را بی دلیل نگفتیم و بگذریم از آن سفری که وی خانوادگی در قالب تیم ملی رفت و ....

با یک حساب سر انگشتی و البته ساده می توان فهمید که بار یک فدراسیون ورزشی معمولا بر دوش دبیر فدراسیون است  یک کار شبانه روزی می خواهد و تلاش بی وقفه،اما تابه حال ندیده بودیم پست به این حساسیت سفرهای خارجی را به حل مشکلات عدیده فدراسیون ترجیح بدهد. 
در مورد برخی کمبود ها در برنامه ریزی و برگزاری مسابقات لیگ آقای می آبادی معتقد است که بحث حامی مالی وجود دارد و این در حالی است که از تامین هزینه سفر به ریو از سوی اسپانسر حرف می زند و ملی پوشان هندبال اندر خم یک قرار داد ناقابل 10 میلیونی با کمی افزایش و کاهش برای گذراندن زندگی روزمره شان هستند.

تحرکات پشت پرده برای رساندن شخصی به ریاست فدراسیون هندبال نیز از جمله دست آورد های برخی هندبالی هاست و باید دید در انتخابات که به اعتقاد ما بر خلاف دیگر فدراسیون ها باید به تعویق بیفتد...چه نتیجه ای رقم می خورد هرچه هست امیدواریم سفر ها برای اوقات فراغت بماند، هرچند گذشتن از ریو و مسابقات المپیک کار ساده ای نیست!!

*مربی اسبق تیم ملی جوانان هندبال: ویترینی از اشتباهات در فدراسیون هندبال وجود دارد/ بازرسان سازمان باید دست به کار شوند

نقی ناری در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: وضعیت فعلی هندبال ایران بسیار دردناک است و ما روز به روز شاهد وضعیت اسفناکی در هندبال هستیم.در فدراسیون هندبال همه به دنبال منافع شخصی خویش هستند و به جای اینکه از نیروهای مجرب در راس فدراسیون استفاده شود، اکثر نیروهای ضعیف در این فدراسیون روی کار آمده و همچنان هستند.

به عقیده  من بخشی از مشکلات  بوجود آمده در جامعه هندبال کشور،مربوط به وزارت ورزش و جوانان است ، زیرا اگر در انتخاب مسئولان فدراسیون های ورزشی  دقت بیشتری داشته باشد و از نیروهای خوب ،مجرب و با تجربه در راس کار استفاده کند ،ما دیگر شاهد بوجود آمدن این مشکلات نخواهیم بود.

وی افزود :کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می شود ، نباید به دنبال سفرهای خارجی و منافع  شخصی خودباشد ،بلکه باید دلسوز جامعه هندبال باشد و از اطرافیان و دوستان خود در امور اداری فدراسیون استفاده نکند. به دنبال ضوابط در فدراسیون باشد تا روابط در کارهایش! وی باید بتواند با برنامه ریزی های مدون و جامع چند ساله فدراسیون را به راحتی اداره کرده و باعث پیشرفت هندبال کشور شود نه پس رفت آن......!!!!

ناری ادامه داد: متاسفانه طی این مدت ،یکی پس از دیگری شاهد افول هندبال در رده های مختلف بودیم .در بخش بزرگسالان و انتخاب سرمربی تیم ملی اشتباهات جبران ناپذیری به دست آورد و باعث شد المپیک و جهانی را به راحتی از دست بدهیم. در بخش جوانان نیز شاهد این وضعیت بوده و نوجوانان نیز پس از یکسال تلاش بی وقفه و به دور از خانواده و مشکلات درسی بوجود امده به علتی نا معلوم از مسابقات بحرین بازماندند .

در پایان با وضعیت روحی بد و افسرده به خانه بازگشتند، که تمامی این مشکلات به ضعف مدیریت در هندبال باز می گردد. به طور قطعی اگر مدیری توانمند و کارشناس داشته باشیم و زیر مجموعه ای با تجربه ،دیگر شاهد این وضعیت اسف بار در هندبال نخواهیم بود.

کارشناس هندبال تصریح کرد:هرکسی در راس کار قرار می گیرد فقط خودش را می بیند و گمان می کند در مملکتی بی درو پیکر زندگی می کند و پاسخگوی هیچ کس و هیچ مسئله ای نیست. وقتی دبیر فدراسیون به راحتی اعلام می کند اسپانسرها خرج سفر من به برزیل را تقبل کرده اند ، چه می توان گفت!!!

وی تصریح کرد: به عقیده من باید بازرسان سازمان دست به کار شوند و بررسی نمایند این اسپانسرها از کجا آمده و چه نسبتی با این مسئولان دارند.چه کسی باری این سفرها ویزا صادر می کند و چرا رئیس فدراسیون در طول یک سال ونیم ریاست خود به تعداد بالایی سفرهای خارجی می رود چرا هیچ کس پیگیر نیست درآن فدراسیون چه خبر است ؟

کارشناس هندبال خاطرنشان کرد: تمامی اینها ویترینی از شکست ها در فدراسیون به جا گذاشته و رفتند ،متاسفم که با به وجود این مشکلات دیگر رمقی برای جامعه هندبال باقی نمانده است. امیدوارم مسئولان وزارت ورزش بررسی کنند، مقصر اصلی کیست ؟ چه کسی خطاکار و چه کسی از خطاها مبرا است؟

سوال من از مسئولان این است که می آبادی از کجا آمده و چه کاره بوده ؟ چه زمانی بازیکن تیم ملی بوده ،چه زمانی داور و مربی بوده که ما ندیده ایم؟آیا از مربیان شاخص و با تجربه هندبال بوده که هم اکنون در سمت دبیر فدراسیون هندبال کشور در راس کار قرار دارد.

ناری گفت: به طور مثال ،من به عنوان بازیکن از سال 50 در هندبال بودم و کار دیگری جز هندبال نمی توانم انجام دهم. بازیکنان تیم ملی ما نیز دقیقا به همین صورت از نوجوانی در هندبال بوده و حرفه دیگری جز هندبال ندارند . حال با این وضعیت اسفناک باشگاهی تیم ها چگونه در لیگ حضور یافته و به رقابت بپردازند. متاسفانه کسی نیست مشکلات هندبالی ها را درک کند و پیگیر مشکلات آنها باشد و هندبال به حال خود رها شده است.

تقاضایم از مسئولان وزارت ورزش و جوانان این است که هرچه زود تر به فریاد هندبال برسید و بررسی کنید این همه بدهی و مشکلات از کجا آمده و چه کس مصوب شکست جبران ناپذیر در هندبال بوده است.
پیشکسوتان و دیگر اهالی هندبال دیگر رغبت نمی کنند این رشته را دنبال کرده و در جامعه گسترش دهند. متاسفانه هزینه بالایی در هندبال صرف شد اما شاهد هیچ خروجی نبودیم و همه چیز بی نتجه ماند.

در ادامه باز از مسئولان وزارت ورزش و جوانان تقاضادارم هرچه زودتر انتخابات فدراسیون برگزار شود و شخصی کارشناس و هندبالی انتخاب شود. با وجود سرپرست هیچ مشکلی از هندبال حل نشده و روز به روز شاهد افول این رشته مفرح خواهیم بود.

امیدوارم هرچه سریعتر شخصی توانمند ،کاردان، تحصیلکرده ،جوان و با تجربه وارد هندبال شود ، و هندبال را از این وضعیت نجات دهد. وقتی مسئولان فدراسیون به دنبال سفرهای خارجی هستند بنابراین دیگر اشخاص فدراسیون نیز به دنبال سفر و منافع خود خواهند بود.

جالب اینجاست که دبیر فدراسیون هندبال همیشه مدعی این است که همه چیز خوب و آرام است و هیچ مشکلی وجود ندارد. چه چیزی خوب است که کارشناسان و جامعه هندبال نمی بینند و ایشان مشاهده می کنند؟؟!!! فکر می کنم دبیر فدراسیون موزیک همه چیز آرومه را زیاد گوش می دهند ،چرا که همچنان هندبال را آرام و خوب می بینند و زیادی خوش بین هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار