پرتاب ماهواره دوستی به فضا

ماهواره دانشگاهی شریف ست یا دوستی یک ماهواره سنجشی است که مشکلی برای پرتاب آن وجود ندارد و در اولویت پرتاب قرار دارد.

پرتاب ماهواره دوستی به فضا+تصاویربه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماهواره دانشگاهی شریف ست یا دوستی یک ماهواره سنجشی است که مشکلی برای پرتاب آن وجود ندارد و در اولویت پرتاب قرار دارد.

بهرامی رییس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره شریف ست امسال پرتاب می شود و تلاش داریم 2 ماهواره دیگر نیز تا پایان سال آینده در مدار زمین قرار گیرند.

بهرامی با بیان اینکه علاوه بر این ماهواره، دو ماهواره سنجشی امیرکبیر و ماهواره مخابراتی ناهید ١ نیز در مرحله نهایی ساخت قرار دارد ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال آینده هر ٣ ماهواره را در مدار داشته باشیم.

وی ماموریت ماهواره «شریف ست» را سنجشی و ماموریت ماهواره «ناهید یک» را مخابراتی عنوان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال به طور حتم یک ماهواره ایرانی در مدار زمین قرار می گیرد و نیازهای سنجشی کشور را تا حدودی بر طرف می کند.

وی افزود: ماهواره سنجشی دوستی و امیرکبیر، ماهواره مخابراتی ناهید ۱ و ۲، ماهواره ظفر و ماهواره سنجشی پارس ۱ از جمله برنامه های سازمان فضایی ایران هستند که هم اکنون در حال کار بوده و امید می رود تا پایان برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور محقق شود.

معاون وزیر ارتباطات آخرین وضعیت ماهواره بلوکه شده مصباح گفت: ساخت این ماهواره از 12 سال پیش آغاز شد که به دلیل مشارکت ایران و ایتالیا در این پروژه در طی تحریم با مشکل پرتاب روبه‌رو شد.
وی تاکید کرد: مجری این پروژه سازمان پژوهش‌های صنعتی است که با توجه به اینکه پرتاب هزینه زیادی دارد باید برای اطمینان از مفید بودن پرتاب این ماهواره به جمع‌بندی برسیم. 

رئیس سازمان فضایی ایران در مورد آخرین وضعیت پروژه اعزام موجود زنده به فضا که در دولت قبل بسیار بر آن تاکید شده بود گفت: اعزام فضانورد به فضا نیازمند زمان طولانی و توسعه فناوری فضایی است و بردن انسان به فضا و برگشت آن کار ساده ای نیست و ما آن را متوقف نکرده ایم اما رسیدن به این پروژه به همین راحتی ها نیست.
     
                                                                                                                                                                  
انتهای پیام/
برچسب ها: فضا ، پرتاب ، سازمان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار