یزد؛

تقدیر از شاعر یزدی در اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی

در اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از محمود ملک‌ثابت شاعر پیش‌کسوت استان و رئیس اسبق حوزه هنری یزد تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛در آئین اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس با حضور رئیس رسانه ملی، مسئولان و مهمانان داخلی و خارجی از محمود ملک ثابت شاعر پیش‌کسوت استان یزد تجلیل شد.

این شاعر آئینی برگزاری چنین اجلاسی در آستانه ماه محرم را اقدامی شایسته در جهت گسترش و ترویج فرهنگ عاشورایی و قدردانی از تلاش‌های پیرغلامان و خادمان حضرت اباعبد الله الحسین(ع) دانست.

وی به نقش و رسالت شاعران در بیان و انتقال پیام عاشورا اشاره کرد و گفت: شاعران باید در راستای بصیرت افزایی و شناساندن ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) برای نسل جوان حرکت نموده و آن حضرت را به درستی و هنرمندانه برای جهانیان معرفی کنند.

تلاش در عرصه شعر آئینی و سرودن اشعار و نوحه‌‌های عاشورایی، برگزاری شب شعر عاشورایی با تجلیل از شاعران حسینی، برپایی مسابقه و نمایشگاه عکس عاشورایی، اجرای نمایش با موضوع عاشورا، نمایشنامه و فیلمنامه با مضامین حماسه حسینی و ... از جمله اقدامات و خدمات این شاعر پیش‌کسوت در دوران تصدی مسئولیت در حوزه هنری یزد است.

کتاب شناسی مرثیه‌خوانی اثر غلام‌حسن رفیعا و مجموعه شعر عاشورایی باغ ارغوان (عاشورا در شعر امروز یزد) به همت و کوشش وی چاپ و منتشر شده است.

از این شاعر عاشورایی در سال 94 کتاب «با کاروان نینوا» (سفرنامه عتبات عالیات) منتشر شده است.

گفتنی است: در این اجلاس صدها خادم حسینی از کشورمان و 35 نفر از 17 کشور حضور داشتند.

سید حسین العماد از یمن، بوس اوتس از ترکیه، شیرزاد عبدالولی و محمد جاوید نوروز زاده از افغانستان، نذیر رهبر و سید نوسنی از هندوستان، سید عبدالعزیز عبدالموسوی از عراق و از خادمان حرم امام حسین(ع)، علی الجراح از عراق، شهرزاد دوربین از سوریه و حسن حسن از بعلبک لبنان از برگزیدگان خارجی اجلاس چهاردهم بودند.

در این مراسم همچنین از موبد رستم کاوسیان‌زاده موبد آتشکده زرتشتیان یزد، ماموستا محمدامین میرزایی‌زاده از کردستان و مولوی محمدصدیق فهیمی از علمای اندیشمند هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

در پایان پرچم سبز حسینی اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به استاندار اصفهان به عنوان میزبان اجلاس پانزدهم سپرده شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار