یزد؛

حمایت از فیلم‌سازان یزدی بواسطه حوزه هنری

محصولات حوزه هنری یزد در دومین جشنواره استانی فیلم کوتاه آفتاب در تفت خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حوزه هنری یزد با چهار فیلم داستانی به نام‌های،  و دیگر هیچ و صبا به کارگردانی رقیه توکلی، رویای صادقه  ساخته اصغر عباسی و هوای ماندن، به کارگردانی علی نیکوکار و همچنین دو مستند نُت آخر به کارگردانی حسین صباغ و توهم ساخته هادی رحیم‌دل در این رویداد سینمایی حضور داشت که فیلم کوتاه صبا موفق به کسب رتبه اول بخش داستانی شد و هوای ماندن نیز رتبه دوم این بخش را از آن خود کرد و همچنین در بخش مستند هم نُت آخر و توهم مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش داستانی 23 فیلم و در بخش مستند 13 فیلم به بخش مسابقه این جشنواره راه پیدا کرده بودند.

داوری آثار، در بخش داستانی برعهده بهروز افخمی، محمد احمدی و بهروز شعیبی بود و محمدرضا اصلانی، فرهاد ورهرام و حسن نقاشی نیز آثار بخش مستند را داوری کردند.

این جشنواره در 2 بخش اصلی شامل مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی و فیلم‌های کوتاه مستند و بخش جنبی شامل کارگاه‌‌های آموزشی و تخصصی فیلم کوتاه، نشست‌های نقد و بررسی آثار و بخش ویژه فیلمسازان تفتی برگزار شد. 

هدف این جشنواره حمایت از فیلم‌سازان یزدی و شناسایی توانمندی‌های استان یزد در قالب ارائه فیلم کوتاه عنوان شده و موضوع آن فیلم‌های تولید شده توسط فیلم‌سازان یزدی از سال ٨٥ تا سال ٩٥ و در محدوده جغرافیایی استان یزد است.

نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه آفتاب سال ٨٤ با گستره ملی در یزد برگزار شده بود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.