همدان؛

کشت 540 هکتار کلزاي پاييزه در رزن

مدير جهاد کشاورزي رزن گفت: تاکنون 540 هکتار کلزاي پاييزه در اراضي شهرستان رزن کشت شده است.

کشت 540 هکتار کلزاي پاييزه در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضي شعباني فروتن با اشاره به آغاز فصل کشت کلزا اظهار کرد: تاکنون 540 هکتار کلزاي پاييزه در اراضي شهرستان رزن کشت شده است.

شعباني فروتن افزود: پيش‌بيني مي‌شود در صورت تأمين بذر مناسب با شرايط آب و هوايي شهرستان رزن کشت کلزا به بيش از 700 هکتار افزايش يابد.

وي با بيان اينکه توسعه کشت کلزا از برنامه‎هاي جهاد کشاورزي است، افزود: کشت کلزا همزمان با آغاز سال زراعي در شهرستان بهار انجام مي‎شود.

وي با تأکيد بر اينکه کشت محصولات راهبردي کم‎آب‎بر يکي از راه‎هاي کمک به حفظ منابع آب و کاهش وابستگي به کشورهاي بيگانه است، بيان کرد: طرح آزمايشي کشت 16 رقم کلزا در قالب طرح پي.وي.اس به منظور مقايسه خصوصيات ارقام مختلف داخلي و خارجي متناسب با مناطق سردسير در شهرستان رزن انجام شد.

شعباني فروتن ادامه داد: در طرح پي.وي.اس از ارقام مختلف کلزا در شرايط يکسان کشت مي‌شود تا مقايسه خصوصيات ارقام، مورد بررسي قرار گيرد و در نهايت ارقام مناسب و سازگار با منطقه شناسايي و به کشاورزان معرفي شود. وي با اشاره به اينکه کلزا گياهي آب‌بر نيست، ادامه داد: سياست وزارت جهاد کشاورزي ترويج کشت‌هاي کم‎آب‌بر مانند کلزا است.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: کلزا ، پاییزه ، رزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.