همدان؛

نخستين پرواز پهپاد ساخت متخصصان جوان همداني

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان از پرواز نخستین پهباد دانشجویان بوعلی سینا در آسمان همدان خبر داد.

نخستين پرواز پهپاد ساخت متخصصان جوان همدانيبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی با اشاره به اينکه برابر اساسنامه مرکز مطالعات و پژوهش شوراي اسلامي شهر، تاکنون 107 جلسه تخصصي برگزار شده است، گفت: از مجموع 21 مورد طرح پژوهشي بومي دريافتي، 3 مورد منجر به عقد قرارداد شد.

وي بيان کرد: در بحث بهره‌گيري از پايان‌نامه و رساله‌هاي کارشناسي ارشد و دکتري، از 25 پايان‌نامه کارشناسي ارشد و 3 رساله دکتري، تا پايان شهريورماه 5 مورد در صحن شورا مطرح و دفاع شده است.

مولوي در خصوص 3 طرح پژوهشي پذيرفته شده و منجربه عقد قرارداد عنوان کرد: بر مبناي مجوزهاي صادر شده امروز، نخستين پرواز پهپاد ساخت مجموعه متخصصين جوان دانشگاه بوعلي سينا را در قالب شرکت «آتي‌تک» خواهيم داشت که اين پهپاد طراحي و ساخت درون استاني دارد و نخستين پرواز در سطح 50 هکتار از شهر که شامل منطقه خضر، حصار امام و اسلامشهر است انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: چنانچه اين پرواز به موفقيت برسد، پروازهاي بعدي در تمام سطح شهر عملياتي مي‌شود.

ابراهيم مولوي عنوان کرد: از اين سازه در راستاي عکسبرداري و نقشه‌برداري براي طرح تفصيلي شهر همدان استفاده مي‌شود که با بهره‌گيري از توان متخصصان بومي استان هزينه‌هاي نقشه‌برداري به حداقل ممکن کاهش مي‌يابد.

وي در خصوص طرح پذيرفته شده دوم نيز گفت: با بهره‌گيري از توان متخصصان رشته برق و خودرو دانشگاه بوعلي سينا، خودروهاي برقي‌ طراحي شده که اين خودروها تمامي تأييديه‌ها را دريافت کرده‌ و قرار است از آنها پس از پياده‌راه‌سازي خيابان بوعلي استفاده کنیم.

رئيس مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينکه نام اين خودروهاي بومي به نام يکي از سرداران ايراني با عنوان «يوشيتا» نام‌گذاري شده، بيان کرد: شهرداري درخواست کرد تا 10 مورد از اين خودروها براي پياده‌راه خيابان بوعلي توليد شود که البته ظرفيت اين خودروها بين 6 تا 8 نفر است.

وي ادامه داد: سومين طرح پژوهشي پذيرفته شده در حوزه منابع انساني و بهره‌بري از فرصت‌هاي شهرداري همدان است که براساس اين طرح اصلاح ساختاري در شهرداري مدنظر است تا از اين رهگذر از توان سرمايه‌هاي انساني به نحو مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.