اصفهان؛

طرح های تشویقی در شهرک صنعتی فریدن

فقر صنعتی مهمترین عامل مهاجرت نیروی کار فریدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: طرح های تشویقی ویژه در شهرک صنعتی شهرستان فریدن ایجاد شده که باید انتظارات را در خصوص مشوق های سرمایه گذاری بیان کنیم.

محمد جواد بگی افزود: اگر شخصی بتواند در فریدن برای ۵۰ نفر یا بیشتر در مدت زمان معین اشتغال زایی نماید قول می دهیم که 10 درصد هزینه زمین را بگیریم و مابقی را هم در تعهد وی قرار دهیم و اگر کار را به بهره برداری رساند مابقی مبلغ را دریافت نمی کنیم.

وی با اشاره به قانون واگذاری زمین در شهرک های صنعتی، افزود: بر اساس این قانون برای زمین های بالای پنج هزار متر 15 درصد نقد و 12 قسط سه ماهه پرداخت می شود؛ اما برای شهرستان فریدن، این مبلغ برای زمین های بالای پنج هزار متر، پنج درصد نقد و برای زمین های زیر پنج هزار متر به ۱۰ درصد نقد کاهش می دهیم.

بگی در ادامه گفت: برنامه ریزی برای تور صنعتی و گردشگری در شهرستان فریدن با میزبانی شرکت شهرک ها با همکاری اداره صنعت و معدن و میراث فرهنگی با حضور تعدادی از سرمایه گذاران در راستای معرفی مزیت های نسبی این منطقه باید در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار فریدن هم با تاکید بر اینکه یکی از معضلات و مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم فقر اقتصاد صنعتی است که زمینه ساز مهاجرت بخش قابل توجهی از نیروی کار شهرستان شده است افزود: باید در حوزه اقتصاد صنعتی با توجه به مزیت های نسبی از جمله موقعیت ارتباطی و جغرافیایی، کشاورزی و دامپروری و گردشگری اقداماتی در شهرستان انجام شود.

اسفندیار تاجمیری تاکید کرد: متاسفانه با وجود همه تلاش ها از جمله تکمیل زیر ساخت های شهرک صنعتی و اخذ مجوز کارگاه های کوچک همچنان در حوزه صنعت در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی ستاد تسهیل سرمایه گذاری در فرمانداری، عنوان کرد: انتظار داریم تیم ها و افراد اهل عمل به شهرستان هدایت شوند چراکه فریدن به لحاظ داشتن نقش محوری درغرب استان در پیش اسناد سند چشم انداز بیست ساله و داشتن جاده های مواصلاتی و سایر مزیت های نسبی می تواند پذیرای سرمایه گذاران باشد.

فرماندار فریدن افزود: متاسفانه از دیگر اتفاقات بدی که در سال های گذشته اتفاق افتاده است، خارج شدن بخش مرکزی شهرستان از لیست محرومیت بوده است که با این اتفاق امکان واگذاری امتیازات مناطق محروم به سرمایه گذاران وجود ندارد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.