همتی خبر داد

200 میلیارد اعتبار برای ارتقاء 70 بیمارستان در نظر گرفته شده است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء 70 بیمارستان در نظر گرفته شد، گفت: 62 میلیارد تومان از این میزان در سال گذشته هزینه شده است.

ارتقاء هتلینگ 48 بیمارستان در سال 95به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که امروز(یکشنبه)برگزار شد، اظهار داشت: 48 بیمارستان در سال جاری با بودجه اختصاص یافته در بخش هتلینگ، ارتقاء پیدا می کنند، که این امر جزء برنامه های عملیاتی در بخش درمان است.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء 70 بیمارستان در نظر گرفته شده است، گفت: 62 میلیارد تومان از این میزان در سال گذشته و مابقی نیز در سال جاری هزینه می شود.

همتی ادامه داد: بحث ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام شد که با بررسی های صورت گرفته، از میان 80 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی، 70 مورد آنها نیازمند به ارتقاء و 10مورد باقی مانده نیز به دلیل تازه تاسیس بودن، نیازی به تحول و ارتقاء ندارند.

معاون درمان بیان کرد: در اجرای طرح ارتقاء هتلینگ، بیمارستان های مخروبه و قدیمی تر در اولویت قرار گرفت، به گونه ای که برای شناسایی بیمارستان ها، کمیته ارزیاب تشکیل شد.

* ارتقاء هتلینگ 22 بیمارستان در سال گذشته

همتی تاکید کرد: 22 بیمارستان در سال گذشته ارتقاء یافت که بیمارستان لبافی نژاد یکی از مواردی است که تمامی امکانات و تجهیزات آن به روز شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان ورامین نیز آماده ارتقا هتلینگ است که در هفته آینده با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افتتاح خواهد شد.

* در قالب برنامه های استراتوژی، برنامه عملیاتی را نیز انجام داده ایم


معاون درمان با بیان اینکه در سال 95 برنامه های عملیاتی زیادی در بخش درمان انجام خواهد شد، افزود: در برنامه پنج ساله استراتژی سازمان را مدون کرده ایم تا در قالب آن، برنامه های عملیاتی را اجرا کنیم.

* بیمارستان های ملکی باید 3 ستاره شوند

همتی با اشاره به مهمترین اهداف ارتقاء هتلینگ، تصریح کرد: رضایتمندی بیمه شدگان، پاسخگویی به نیاز آن ها و ایجاد رقابت میان بیمارستان ها در راستای بهبود خدمات از مهمترین اهداف اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه کیفیت خدمات نیز باید رتبه بندی شود، عنوان کرد: به گونه ای که هر کدام از این بیمارستان ها باید عملا 3 ستاره شوند.

* برای استراحت همراه بیمار، مبلمان مناسب در نظر گرفته می شود


همتی با بیان اینکه ارتقاء هتلینگ در 4 محور انجام می شود، افزود: محور اول ارتقاء تاسیسات و ساختمان است که در این اقدام، تمامی ساختمان های قدیمی، مقاوم سازی و مصالح ساختمانی نوسازی می شوند، محور دوم به روز سازی تجهیزات و امکانات بیمارستان و محور سوم توجه به رفاه حال بیمار و همراه بیمار است، به گونه ای که مبلمان مناسب برای استراحت همراه بیمار نیز در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه بهداشت و نظافت نیز از محورهای چهارم ارتقاء هتلینگ است، تاکید کرد: با مدرن سازی لابی های بیمارستان سعی داریم برای رفاه حال بیمار و همراهش از رنگ های آرامش بخش استفاده کنیم که تمامی این اقدامات در راستای تکریم از بیمه شدگان و مراجعان صورت گرفته است.

معاون درمان با بیان اینکه امیدواریم جشن ارتقاء هتلینگ تمامی بیمارستان های ملکی را تا پایان سال جاری برگزار کنیم، ادامه داد: فاز دوم این طرح در سال های آینده اجرا می شود که در آن فرایند اداری و گردش کار بیمارستان ها و منابع انسانی مد نظر قرار دارد.

* کتاب نگه داشت ارتقاء هتلینگ آماده چاپ است

همتی گفت: خوشبختانه در کنار ارتقاء هتلینگ، کتاب نگه داشت ارتقاء هتلینگ نیز در حال تدوین است تا به تمامی اعضای بیمارستان های ملکی آموزش حفظ ارتقاء داده شود.

* جزئیات حذف دفترچه درمانی

معاون درمان تصریح کرد: برای اجرا کردن طرح حذف دفترچه های درمانی زیر ساخت های لازم را فراهم کرده ایم، به طوری که در تمامی بیمارستان های ملکی سیستم HIS را ارتقاء داده ایم تا بتوانیم در مراحل بعدی اجرای نسخه های الکترونیکی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای نسخه های الکترونیکی ده ها سال است که آرزوی ما بوده است، گفت:  پایلوت اجرای طرح حذف دفترچه ها در استان یزد با موفقیت انجام شد و این امکان را فراهم کرد تا در مرحله بعدی کارت هوشمند با قابلیت NFC را طراحی کنیم.

همتی ادامه داد: نرم افزار NFC را می توان به صورت سیم کارت در موبایل قرار داد و از اطلاعات آن استفاده کرد، در حالی که در گذشته این امکان وجود نداشت.

* حذف دفترچه در 2مرکز کلینک ابوریحان و آزادی

وی تاکید کرد: در حال حاضر حذف دفترچه های درمانی برای 2 مرکز آزادی و ابوریحان اجرایی می شود که امیدواریم بر اساس زمانبندی در نظر گرفته شده تا پایان شهریور سال آینده دفترچه ها در تمامی مراکز حذف و از کارت هوشمند استفاده شود.

همتی با بیان اینکه پیش بینی می شود که تا پایان سال 97 کل دفترچه های درمانی حذف شوند،ادامه داد: البته در حال حاضر حذف دفترچه ها  به این معنا نیست که دفترچه های درمانی از بیماران گرفته می شود، چرا که برخی از بیماران به مراکز ملکی مراجعه نمی کنند، بنابراین با انجام برنامه های مدون شرکت رایتل، آمادگی داریم تا پایان سال کارت های هوشمند را ارائه دهیم، در یک بازه زمانی مشخص تاریخ تحویل دفترچه را در اطلاعیه رسمی سازمان تامین اجتماعی اعلام می کنیم.

معاون درمان اعلام کرد: با ارائه کارت هوشمند هیچ خدمتی حذف نخواهد شد و فقط استفاده از این کارت در راستای کاهش خطاهای پزشکی، جلوگیری از تجویز داروهای بی مورد، عدم انجام آزمایش های تکراری و سرعت بخشیدن به روند کارها راه اندازی می شود.

همتی در پایان گفت: در حال حاضر حذف دفترچه ها فقط در مراکز ملکی اتفاق می افتد، اما مقرر شد تا با همکاری وزارت بهداشت و مراکز غیر ملکی، استفاده از کارت هوشمند در بیمارستان های خصوصی نیز توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار