ربيعی در يازدهمين گراميداشت روز خانواده و تكريم بازنشستگان:

مشاركت 800ميلياردی صندوق های بازنشستگی در امور بازنشستگان/ مديران صندوق كارشناسی انتخاب نشده بودند

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی گفت: در سال های اخير صندوق بازنشستگی بالغ بر 800 ميليارد تومان در رسيدگی به امور مربوط به بازنشستگان مشاركت داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربيعی وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی در يازدهمين گراميداشت  روز خانواده و تكريم بازنشستگان كه امروز(سه شنبه) برگزار شد، با بيان اينكه دولت يازدهم، دولت دفاع مقدس است، اظهار داشت: ارزش های دفاع مقدس احترام به بزرگتر، بازنشستگان و دروغ نگفتن به اقشار ضعيف جامعه هستند.

وی با اشاره به اينكه دولت با مردم راستگو است، گفت: دولت امروز با صدای بلند صحبت نمی كند و برخی افراد اين موضوع را نقطه ضعف دولت می دانند، اما بايد به اين نكته توجه كنند كه اين شيوه ماست و با صدای آهسته وظايف خود را انجام می دهيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی مطرح كرد: متاسفانه مجموعه ای از سياست های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در كشور موجب شده است در سال های اخير تنهايی رو به افزايش رفته و جوانان مايل به تنها زندگی كردن باشند، در همين راستا دولت خانواده را اساسی ترين ركن جامعه می داند.

ربيعی تصريح كرد: در سال های گذشته بيش از 56 درصد بازنشستگان تحت پوشش تامين اجتماعی حداقل حقوق را دريافت می كردند و قدرت خريد  بازنشستگان صندوق  67 درصد كاهش يافته بود.

وی مطرح كرد: در سياست های درمانی كه در دولت درنظر گرفته شده است، همه بازنشستگان تخت پوشش بيمه قرار گرفتند.

ربيعی ادامه داد: در تلاش هستيم مجموعه خدمات خود را در حوزه بيمه تكميلی به بازنشستگان در سال 96 افزايش دهيم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست افزایش مستمری و پیشی گرفتن آن بر تورم را نیز سال به سال دنبال می‌کنیم.

وی با بيان اينكه امسال سیاست پلکانی افزایش حقوق را اعمال کردیم، مطرح كرد: با حمايت دولت در سال های آتی نیز اجرای اين موضوع ادامه دارد.

ربيعی حراست از اموال بازنشستگان را از جمله وظايف وزارت رفاه برشمرد و گفت: در ابتدای  دولت از مدیر عامل وقت صندوق درباره انتصاب ها سوال کرديم، متاسفانه هیچ يك از مدیران بر اساس كار کارشناسی انتخاب نشده بودند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بيان اينكه به دنبال افزایش سهم بازنشستگان و کارگران در صندوق ها هستیم ، بيان كرد: در همين راستا برنامه‌ای را به مجلس ارائه کرده‌ایم تا سهم بازنشستگان در نظارت بر هیئت مدیره‌ها افزایش داده شود.

وی گفت: در چند سال گذشته صندوق ها مفهوم کارپردازی پیدا کرده بودند، اما از ابتدا استراتژی ما این بود که صندوق ها به محل زندگی اجتماعی و تبادل نظرات بازنشستگان  تبدیل شوند.

ربیعی با بيان اينكه خانه های اميد را افزايش می دهيم، تصريح كرد: بازنشستگان اولویت اول در دريافت مسکن  اجتماعی هستند.

وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعی در پايان با اشاره به اينكه بخشی از سیاستهای خانواده و سالمندی را به صورت ترکیبی با مشارکت معاونت زنان ریاست جمهوری به دولت ارائه مي دهيم، گفت: جامعه آمادگی ورود به دوره سالمندی را ندارد.


انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار