ساری،

ایجاد مرز الکترونیکی برای نجات اراضی ملی

با ایجاد یک مرز الکترونیکی غیرقابل تغییر تجاوز به‌ زمین های ملی حذف و مستثنیات اشخاص با این اقدام تثبیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در نشست کارگروه املاک و کاداستر اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان،با بیان اینکه مجموع مساحت اراضی ملی استان یک‌میلیون و 592 هزار و 315 هکتار است گفت: تاکنون یک‌میلیون و 250هزار هکتار از این اراضی جانمایی و 171 هزار و 427 هکتار تثبیت شد.

وی افزود: در برنامه عملیاتی امسال با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی غرب استان  342 هزار هکتار از این‌گونه اراضی جانمایی و 66 هزار هکتار نیز تثبیت و اسناد مالکیت آن‌ها تبدیل به کاداستری می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: 74 درصد منابع طبیعی کشور تاکنون در بانک جامع کاداستر جانمایی و 14 درصد نیز تثبیت شده است.

محمدحسن بهادر افزود: اگر متولیان حفظ و صیانت از اراضی به وظیفه خود درست عمل کنند کمتر شاهد پدیده شوم زمین، جنگل، ساحل و کوه‌خواری خواهید بود.

وی گفت : مطابق ماده 9 قانون حدنگار همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود در مدت دو سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و برای صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک قرار دهند.

وی افزود: این اطلاعات شامل مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره‌بردار و نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک با رعایت جنبه‌های امنیتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.