اصفهان؛

افزایش 63 درصدی تعداد دانش آموزان اصفهانی شرکت کننده در مسابقات قرآنی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از افزایش 63 درصدی آمار دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآن، نهج البلاغه، درس هایی از قرآن و تواشیح در سال جاری نسبت به سال تحصیلی گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسن قائدیها در مراسم تجلیل از برترین های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان افزود: از مجموع 860 هزار دانش آموز سه دوره تحصیلی، 870 نفر در مسابقات نهج البلاغه شرکت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: جای خوشحالی دارد که دانش آموزان با برنامه ریزی انجام شده به سمت مسابقات قرآن و نهج البلاغه گرایش بیشتری پیدا کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تعداد کل دانش آموزانی که در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند، 244 هزار نفر هستند و پنج هزار نفر نیز در مسابقات تواشیح و 188 هزار نفر در مسابقات درس هایی از قرآن حضور یافتند.
قائدیها ادامه داد: عمق بخشی به مسائل قرآنی از اهداف برگزاری این مسابقات است به این معنا که دانش آموزان با مفاهیم قرآنی و پیام های نهج البلاغه آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، مسابقات قرآن کریم و معارف اسلامی دانش آموزان استان اصفهان با حضور 244 هزار دانش آموز برگزار شد که از این میان حدود پنج هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و از این تعداد نیز یکصد نفر به مرحله کشوری و در نهایت 22 نفر رتبه کشوری کسب کردند.
در رشته تواشیح نیز حدود پنج هزار نفر از دانش آموزان شرکت کردند که از این تعداد حدود 70 گروه به مرحله استانی راه یافتند و از این بین 13 گروه از آنها منتخب استانی شناخته شدند.
همچنین حدود 187 هزار نفر از دانش آموزان در طرح مسابقات درس هایی از قرآن شرکت کردند که از 191 نفر از آنها تجلیل شدند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.