سوءاستفاده افسران آمریکایی از پایگاه داده محرمانه پلیس

خبرگزاری آسوشیتدپرس به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد افسران پلیس در آمریکا گاه از پایگاه داده محرمانه دولتی برای جمع آوری اطلاعات خصوصی استفاده می کنند.

سوءاستفاده افسران آمریکایی از پایگاه داده محرمانه پلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، این رسانه اعلام کرد در سال های گذشته ده ها مورد سوءاستفاده از پایگاه داده محرمانه پلیس آمریکا رخ داده که حاوی اطلاعات محرمانه و سابقه کیفری بسیاری از شهروندان است.

آسوشیتدپرس می نویسد که افراد خاطی در 325 مورد بین سال های 2013 تا 2015 اخراج و تعلیق شدند و یا از مقام خود استعفا دادند.

این رسانه یادآور می شود که ادارات پلیس در بیش از 250 مورد دیگر تنها به توبیخ بسنده کردند و در ده ها مورد دیگر نیز هیچ تنبیهی در پرونده افراد خاطی ثبت نشده است. در عین حال هیچ ساز و کار مشخصی برای شناسایی این موارد در نظر گرفته نشده است.

«کارول گیبز» از اداره پلیس ایالت ایلینوی آمریکا می گوید : اگر بدانیم که افسران یک اداره پلیس [برای مثال] در یک ماه 10 هزار مورد جست و جو در پایگاه داده پلیس انجام داده باشند، هیچ راهی نیست که بتوان فهمید دلیلی غیر مرتبط پشت آن ها بوده باشد ؛ مگر اینکه این اقدام آنها تبعاتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار