احمدولی مسعود:

برای قانون‌مند شدن نظام سیاسی افغانستان دست به کار می‌شویم

یکی از فعالان سیاسی افغانستان گفته است که تلاش داریم برای قانونمند شدن نظام حکومتی افغانستان دست به کار شویم.

برای قانون‌مند شدن نظام سیاسی افغانستان دست به کار می‌شویم
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، احمد ولی مسعود یکی از چهرهای فعال سیاسی و برادر احمد شاه مسعود دیروز با برگزاری کنفرانس خبری گفته است در دوسال گذشته رهبران حکومت وحدت ملی مواد موافقتنامه‌ این حکومت را علمی نتوانسته اند و ما تلاش داریم که برای قانونمند شدن نظام دست به کار شویم.

افق نوشت: آقای مسعود پیش از این در زمان جنجال‌های انتخابات طرح اجندی ملی را برای حل مشکلات کشور داده بود و نیز در مدت دوسال گذشته یکی از منتقدان جدی حکومت وحدت ملی بود.

آقای مسعود دیروز در کنفرانس خبری که دایر کرده بود گفته است: «دولت مکلف بود که طی مدت دو سال مفاد پنجگانۀ توافقنامه را که عبارت از اصلاحات انتخاباتی تا سرشماری نفوس، توزیع تذکرۀ الکترونیکی و ایجاد کمیسیون طرح تعدیل قانون اساسی و برگزاری لویه جرگۀ قانون اساسی را عملی می‌کرد با این طرزالعمل، بحران مشروعیت و قانونیت را پشت سرمی‌گذاشت و مردم افغانستان امروز شاهد مرحلۀ گذار موفقانه به دولت ملی، زعامت ملی و سیاست ملی می‌بودند». اما این حکومت در این مدت برای مشروعیت قانونی خود کاری نکرده است.

او مدیریت ضعیف و نداشتن سیاست ملی را از نقض‌های این حکومت مطرح کرده و گفته است که این نقایض باعث افزایش ناامنی، فقر و مهاجرت جوانان به خارج از کشور شده است.

آقای مسعود در این کنفرانس خبری اعلام کرده که با همکاری شخصیت‌ها و نیروهای سیاسی کشور  رایزنی‌ها و فراخوان ملی را برای گذر از وضعیت موجود انجام خواهد داد تا با همگرایی‌ ملی نظام سیاسی، ساختار و زعامت ملی تقویت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار