حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزاری در گفت‎و‎گو با باشگاه‎خبرنگاران:

شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود باید پاسخگوی فاجعه منا باشد

یک فعال سیاسی افغانستانی با بیان اینکه شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود باید پاسخگوی فاجعه منا باشد گفت: بازخواست حکام ریاض حق طبیعی مردم کشورهای زیان دیده است.

سکوت غربی- عربی در فاجعه منا، بیانگر رضایت از این فاجعه است/ تعبیرامام‎خامنه‎ای از آل‎سعود به «شجره‎ملعونه»، درخور حکام عربستان استحجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعیسی حسینی مزاری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون ضرورت پیگیری حقوق شهدای فاجعه منا از سوی دولت‌های اسلامی اظهارداشت: بی‌کفایتی حکام‌عربستان در فاجعه منا و عدم تامین امنیت حجاج و عدم پاسخگویی آنها در این زمینه باید از سوی مجامع بین‌المللی پیگیری شود.

این فعال سیاسی افغانستانی ضمن ابراز تاسف از عدم‌استقلال برخی دولت‌های اسلامی گفت: بازخواست حکام ریاض در پیگیری حقوق شهدای حج سال گذشته حق طبیعی مردم کشورهای زیان دیده است.
 
وی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی که برخی مواقع در رابطه با تضییع حقوق حیوانات سروصدا براه می‌اندازند، در قبال جان دادن دردناک  بیش از هفت‌هزار مسلمان در سرزمین منا و سکوت تعمدی دولت‌سعودی در این مسئله چشمان خود را بستند و هیچ‌‌گونه موضعی را اتخاذ نکردند.     

حجت‌الاسلام حسینی‌مزاری با اشاره به بی‌اعتنایی حکام‌سعودی نسبت به بازگرداندن شهدای سایر بلاد اسلامی به کشورهایشان و دفن ابدان این شهدا در گورهای دسته‌جمعی، تصریح کرد: لازم است که سایر ملت‌های مسلمان نسبت به آل‌سعود رویکرد غضب‌آلود داشته باشند و امید است که «شجره خبیثه ملعونه» آل‌سعود هرچه زودتر سزای توهین به حجاج بیت‌الله را ببیند.    
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار