ایلام؛

مبارزه بیولوژیکی باآفات در سطح مزارع

هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به زیر کشت محصولات تابستانه رفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام : کرمی مدیرجهاد کشاورزی دهلران ازاین میزان سطح زیر کشت 3هزار و 850 هکتار به کشت ذرت اختصاص یافته است .

وی گفت:هرساله تیرماه عملیات کشت ذرت تابستانه در دهلران آغاز میشد که بدلیل دمای بالای هوا و حرارت زمین کشت ذرت تابستانه امسال با تاخیر انجام شد.  

کرمی به استقبال کشاورزان دهلرانی به کاشت ذرت اشاره و تاکید کرد : سطح زیرکشت ذرت دراین فصل زراعی 60 درصد رشد داشته و  2هزار خانوار درزمینه های مختلف کشت محصولات تابستانه در دهلران مشغولند.

وی به تلاش مسئولین برای کاهش استفاده از سموم شیمیایی برای مبارزه باآفات مزارع ذرت اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر بکارگیری عملیاتهای مکانیکی و رهاسازی حشرات مفید جایگزین مبارزه شیمیایی با آفتهای مزارع ذرت  شده است که همزمان با ماههای نخست آغازکاشت ذرت درشهرستان گرمسیری دهلران مبارزه بیولوژیکی با آفتهای این محصول آغاز شد.

سبزواری مسئول جهاد کشاورزی بخش مرکزی دهلران گفت: این مبارزه باآفت مزارع ذرت ، با رهاسازی حشره ی "براکون" درسطح مزارع این شهرستان انجام میشود.

وی با بیان اینکه درمبارزه ازنوع سمپاشی برخی آفات مفید موجود درمزارع نیز ازبین میروند گفت: طی ماههای اخیر درسطح 155 هکتار از مزارع دشت برتش مبارزه باعلفهای هرز با رهاسازی حشره ی "براکون"  انجام گرفته است.

کاهش استفاده از سموم شیمیایی و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک و ریزمغزی های موجود درخاک از جمله اهداف مبارزه بیولوژیکی با علفهای هرز میباشد.








انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.