ایلام؛

دانشگاه کلید خودکفایی علمی کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خودکفایی علمی بعنوان یکی از مولفه های استقلال کشور بدست توانمند دانشجویان و دانشگاهیان محقق می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شعار سال اشاره کرد و گفت: یکی از مخاطبان اصلی این شعار جامعه دانشگاهی است که برای تحقق آن باید گام های محکم و عملی بر دارند.

وی تاکید کرد : با وجود ملت هوشیار ایران، دشمن نمی تواند کاری از پیش ببرد ضمن اینکه این چالش باید بدست با کفایت دانشجویان حل شود.

امام جمعه ایلام افزود : دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه های بزرگ کشور است و اگر زمینه رشد و تعالی این دانشگاه فراهم شود در صحنه ملی و بین المللی حضور درخشانی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با قدردانی از وزیر علوم بدلیل سفر به ایلام همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها ابراز امیدواری کرد، نیازهای دانشگاه ایلام با عنایت وزیر و حمایت های دولت برطرف شود.

وی افزود: دانش هسته ای مرهون تلاش های دانشگاهیان است دانشی که در انحصار ابر قدرت ها بود ولی با این پیروزی بزرگ در عرصه های علمی هم اکنون ایران نیز دارای دانش صلح آمیز اتمی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار از گسترس همکاری های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی میان دانشگاه ایلام و دانشگاه های کشور عراق حمایت کرد.

محمد فرهادی گفت: موقعیت جغرافیایی این استان و 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق باعث شده ایلام قرابت فرهنگی و دینی بسیاری با استان های هم مرز در عراق داشته باشد که باید از این ظرفیت برای گسترش همکاری های فرهنگی و بویژه در چارچوب تقویت مبادلات علمی میان دانشگاه های 2 کشور استفاده کرد.

وی افزود: ظرفیت های بسیار خوبی از نظر امکانات زیرساختی در دانشگاه های این استان و بویژه دانشگاه ایلام فراهم شده و اکنون شاهد راه اندازی رشته های مختلف تحصیلی در سطح تحصیلات تکمیلی هستیم که می توان از این ظرفیت برای پذیرش دانشجویان عرافی نیز بهره برد.












انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.