پرداخت 6 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال تحصیلی جدید، 6 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات و یارانه به دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی کشور پرداخت می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد فرهادی در جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گفت : میزان سقف تسهیلات و یارانه پرداختی به دانشجویان در سال 93، 2 هزار و 600 میلیارد ریال بود که امسال این میزان به بیش از 6 هزار و 700 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی سهم دانشجویان استان از این میزان تسهیلات را قابل توجه دانست و تاکید کرد : چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در 2 هزار و 800 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور  در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد : هم اکنون توسعه کمی دانشگاه ها به اندازه کافی در کشور وجود دارد و در این زمینه باید توجه خود را بیشتر به سمت توسعه کیفی دانشگاه ها متمرکز کنیم.

فرهادی گفت: در این زمینه طرح آمایش آموزش عالی در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که در این طرح دانشگاه های کشور به 10 منطقه و چهار سطح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی طبقه بندی شده اند.

وی ساماندهی آموزش عالی، ارتقای جایگاه و ایجاد محیطی پر نشاط در دانشگاه، حفظ و کرامت اساتید و دانشجویان، استقلال دانشگاه در حوزه فعالیت های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی را از جمله مواردی اعلام کرد که در اجرای طرح آمایش آموزش عالی بطور جدی دنبال می شود.








 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.