اهواز؛

محقق شدن جشن بر چیدن مدارس کانکسی

استاندار خوزستان گفت: این تصمیم مهم تنها با کمک همه مردم و مسئولان و مدیران استان محقق می شود تا جشن برچیده شدن مدارس کانکسی را بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان شنبه در آئین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبستان امام حسین (ع) روستای خسرج شهر شاوور از توابع شوش بیان کرد: این تصمیم مهم تنها با کمک همه مردم و مسئولان و مدیران استان محقق می شود تا جشن برچیده شدن مدارس کانکسی را بگیریم.

وی گفت: امروز مصادف است با جشن آغاز سال تحصیلی که تصمیم گرفته شد در یک منطقه محروم خوزستان زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شود.

استاندار خوزستان بیان داشت: این تصمیم برای تلاش در جهت محرومیت زدایی در زمینه آموزش و پرورش خوزستان گرفته شده است.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه امروزه بشر با استفاده از مراکز دانش بنیان در حال رشد است اضافه کرد: برای داشتن جامعه مدرن باید در زمینه دانایی محوری فعالیت کنیم و زیر ساخت دانایی محوری توسعه و توجه جدی به دانش و آموزش است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه معلمان و پیشکسوتان مدرسه باید در نظام تصمیم گیری دخالت داشته باشند، افزود: تمام فکر دولت برای به حداقل رساندن مشکلات در زمینه آموزش است.

وی در ادامه گفت: کمک خیران مدرسه ساز در خوزستان پس از تهران در رتبه دوم کشوری است که جای تشکر دارد.

وی همچنین بیان داشت: توجه به سواد و آموزش دختران از اولویت های آموزشی خوزستان است که باید تلاش شود تا دختران از ادامه تحصیل باز نمانند و اولیا همت کنند تا از سواد آموزی دختران غفلت نشود.

استاندار خوزستان آزمون سراسری را از دیگر اولویت های آموزشی خوزستان دانست و اظهار کرد: کنکور یکی از مسائل مهم است که در سال اخیر موفق شدیم رتبه استان را در این بخش ارتقا دهیم اما باید به گونه ای عمل شود که به جایگاه بالاتری دست یابیم.

شریعتی در ادامه اضافه کرد: مطالبات آموزش و پرورش به ویژه توسط شهرداران باید پرداخت شود و شرکت ها و کارخانجات نیز نهایت حساسیت را در پرداخت مطالبات آموزش و پرورش داشته باشند.
وی گفت: موضوع پیش دبستانی نیز از دیگر موارد مهم بخش آموزش است که در خوزستان اجباری شده، و این دوره برای نوآموز لازم است تا زمانی که نوآموز به مدرسه وارد می شود آگاهی آن برابر با آگاهی سایر دانش آموزان باشد.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به آغاز سرشماری اینترنتی نفوس مسکن عنوان کرد: امروز سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی آغاز می شود و از همه مردم تقاضا دارم که به طور جدی پیگیر باشند و اطلاعات دقیق دهند تا برای تدوین برنامه صحیح خوزستان مشکلی نباشد.

وی گفت: اگر سرشماری اینترنتی انجام نمی دهند با ماموران سرشماری نهایت همکاری را داشته باشند، اطلاعات نادرست در تخصیص اعتبارات به خوزستان در سال های گذشته مشکل ایجاد کرده است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.