آبادان ؛

حضور52 هزار دانش آموز آبادانی، اروندکنار و چوئبده در مدارس

امروز همزمان با سراسر کشور ۵۲ هزار دانش آموز در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده راهی مدارس خود شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛علوانیان رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در آئین بازگشایی مدارس که به طور نمادین در دبستان نیایش گفت: از تعداد کل این دانش آموزان ۴۸ هزار نفر آنان در شهرستان آبادان، در ۲۶۳ مدرسه با یک هزار و ۶۰۵ کلاس درس سل تحصیلی ۹۶ ـ ۹۵ را آغاز کردند.

جواد علوانیان با اشاره به فعالیت سه هزار نیروی این اداره اعم از آموزشی، اجرایی و اداری در سال تحصیلی جدید افزود: امسال چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی و پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز پیش دبستانی راهی مدارس خود شدند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی آموزشی مورد نیاز در سطح شهر آبادان گفت: در زمان حاضر ۵۰ آموزگار در سطح مدارس ابتدایی کمبود داریم البته این مشکل در سطح روستاها رفع شده است.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان، در ۶ رشته فنی و حرفه ای و برخی رشته های شاخه نظری همچون ادبیات و الهیات در سطح شهرستان با کمبود نیروی آموزشی مواجه هستیم.

علوانیان ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای فرهنگی آبادان که در دوم مهر سال ۱۳۵۹ در اثر بمبارانهای دشمن بعثی سبب که موجب ویرانی اداره آموزش و پرروش وقت آبادان و به شهادت رسیدن رئیس آموزش و پرورش وقت شهید «صمد صالحی» و ۲۶ شهید آموزگار دیگر شد،  افزود: کسانی که در راه فراگیری علم قدم برمی دارند در واقع قدرت انتخاب، تولید و تفکر و اندیشه را در خود تقویت می کنند و کسانی که در این عرصه کوتاهی می کنند نه تنها برای خود مضرند که برای جامعه نیز زیان بار هستند.

وی گفت: ترقی و توسعه یک جامعه در گرو توجه به موضوع علم و دانش است، در همین راستا مسئولان امر بایستی در این خصوص همکاری و حمایت بیشتری را از بخش آموزش و پرورش داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان همچنین از عدم هماهنگی میان سه عامل تربیتی مدرسه، خانواده و رسانه های ارتباط جمعی به عنوان دلایل عقب ماندگی های ما در بخش آموزش و پرورش در قیاس با سایر کشورها نام برد و افزود: متاسفانه در کشور این عدم هماهنگی سبب شده تا تربیتی را که مدرسه انجام می دهد در برخی از خانواده ها و حتی اجتماع با عدم همراهی مواجه شود و این درست نیست.

علوانیان گفت: بایستی کوشید تا ضمن ایجاد این هماهنگی در جهت توسعه و ترقی کشور نیز گام برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.