سردار خضرایی خبر داد

اجرای بیش از 30 برنامه در باغ موزه دفاع مقدس/ 8سال دفاع مقدس می تواند تاریخ ساز شود

مدیر عامل موزه دفاع مقدس گفت:به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام، 31 عنوان برنامه با موضوعات مختلف در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

اجرای بیش از 30 برنامه در باغ موزه دفاع مقدس/ 8سال دفاع مقدس می تواند تاریخ ساز شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل موزه دفاع مقدس در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، گفت: با وجود دارا بودن اسناسنامه مورد تایید از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای باغ موزه دفاع مقدس که خود گواه بر صحت اطلاعات این مجموعه است، اما به منظور پیشگیری از ایجاد بدعت ها در اسناد دفاع مقدس و در اختیار قرار دادن اطلاعات ناب برای پژوهشگران اقدام به گرد آوری این اسناد با همکاری16 کارگروه از میان رسته های مختلف شده است.

وی افزود: تاکنون طی2 هزار و500 جلسه توسط این کارگروه ها، 12ساعت فیلم، 28 هزار ساعت صوت،1  میلیون و 150 هزار قطعه عکس جنگی و 3 میلیون و 300 هزار برگ سند از دفاع مقدس در دسترس داریم.

خضرایی ادامه داد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) وقتی نصف روز عاشورا این چنین در جامعه اسلامی موجب تحول شده است، پبنابراین 8 سال دفاع مقدس نیز می تواند تاثیر بزرگی بر جامعه اسلامی داشته باشد و تاریخ ساز شود.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس بیان کرد: با وجود اینکه تکنیک های زمان جنگ یک شجاعت و مردانگی محسوب می شود اما امروزه برای عموم مردم خیلی کاربرد ندارد، به همین دلیل نیازمند مدارک و اسنادی هستیم که مورد نیاز و استفاده همگان باشد.

وی با اشاره به 3هدف مهم برای جمع آوری و تنظیم این اطلاعات گفت: اولین هدف مهم برای این کار ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای عموم جامعه است، دیگر اینکه پژوهشگران در علوم مختلف نیازمند آشنایی با این موضوعات هستند که این اطلاعات را متعادل سازی کنند و در آخر به دلیل اینکه این اسناد در اختیار گروه های خاصی است، به طور انحصاری خرید و فروش می شوند که امیدواریم با انجام این اقدام این مسئله رفع شود.

خضرایی درباره اعزام کاروان های راهیان نور گفت: در ماه گذشته که دهمین دوره بود با اعزام22 کاروان به تعداد مناطق شهرداری تهران موفق به جابجایی5 هزار و 693 نفر در غالب500 اتوبوس به مناطق عملیاتی شده و هم اکنون نیز در حال آماده سازی یازدهمین دوره اعزام کاروان راهیان نور هستیم.

مدیرعامل موزه دفاع مقدس افزود: 3 مهرماه افتتاح تالار پیروزی انجام و بعدازظهرهمان روز همایش دزفولی ها مقیم مرکز در جهت یادآوری خاطرات مردم دزفول و تقدیر از ایثار و فداکاری آنان انجام می شود همچنین روز4 مهر همایش اتاق اصناف برگزار و در بعدازظهر آن تجلیل از فرماندهان سپاه پاسداران در سالن خلیج فارس اجرا می شود.

وی تصریح کرد:دوشنبه5 مهر تجلیل از بازنشستگان جنگ الکترونیک از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر نیز تجلیل از ایثارگران مجلس شورای اسلامی و رونمایی از20 عنوان کتاب ارزشمند در این حوزه انجام می شود، همچنین6 مهر ماه تجلیل از فرهنگیان و رزمندگان منطقه6 و نیز برترین های  شرکت کننده در فراخوان نقاشی و خاطره نویسی برگزار و بعدازظهر نیز مراسم تجلیل از روحانیون برپا خواهد شد.

خضرایی اضافه کرد: چهارشنبه7 مهرماه مراسم سرای اهل قلم از ساعت9  تا12 و بعدازظهر تجلیل از رزمندگان نیرو هوایی و پدافند ارتش برگزار می شود و روز8 مهر نیز همایش دانش آموزان جدید الورود دانشگاه شاهد اجرا و بعدازظهر همان روز همایش فرماندهان ستاد کل نیروهای سپاه پاسداران در سالن خلیج فارس انجام می شود.

مشاور شهردار تهران در پایان بیان کرد: جمعه9 مهرماه نیز همایش فرماندهان برخی از سپاهیان دوران دفاع مقدس انجام و در آخرین روز یعنی شنبه10 مهر همایش روز جهانی صلح برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار