اصفهان؛

جشنواره‌ «سرزمین هزارچشمه» فرصتی مناسب برای معرفی مفاخر سمیرم

فرماندار سمیرم گفت: «جشنواره سرزمین هزارچشمه» فرصتی مناسب برای معرفی مفاخر شهرستان بود و برگزاری این جشنواره‌ها در جهت تحقق رشد و تعالی فرهنگی شهرستان باید ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین نصرتی شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره «سرزمین هزارچشمه» در جمع باشکوه مردم اظهار کرد: شهرستان قهرمان‌پرور و شهیدپرور سمیرم مهد علم و دانش، آگاهی و مهد فرهنگ ناب اصیل و اسلامی است.

وی افزود: شهرستان سمیرم با داشتن چهره‌های برجسته و مفاخر بزرگ در طول تاریخ سرآمد استان و کشور بوده است و افتخارآفرینی آنان در عرصه‌های مختلف زبانزد بوده و هست.

محمدحسین نصرتی تصریح کرد: بزرگانی چون جهانگیرخان قشقایی، استاد حبیب‌الله فضائلی، محمد بهمن‌بیگی و بسیاری دیگر برای شهرستان سمیرم و ایران اسلامی شکوه آفریده‌اند و این شهرستان دیار ده‌ها و هزاران مشاهیر، هنرمند و عالم بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: ورزش، شعر و ادب، موسیقی، هنر، علم و دانش ازجمله عرصه‌های افتخارآفرینی سمیرم است که خواهران قهرمان منصوریان از بارزترین مصادیق این حقیقت بزرگ در عرصه ورزش هستند.

نصرتی افزود: این سه خواهر قهرمان ازجمله افتخارآفرینان ایران اسلامی هستند که نام ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه‌تر کرده و سمیرم بانام این قهرمانان همچون نگینی درخشان در جهان می‌درخشد.

وی همچنین ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و همراهان جشنواره «سرزمین هزارچشمه» و همچنین استقبال باشکوه مردم سمیرم گفت: برگزاری این جشنواره فرصت مناسب برای معرفی شهرستان و مفاخر شهرستان بود.

فرماندار سمیرم خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه مراسم‌ها و جشنواره‌ها به‌عنوان یک راهبرد اساسی در جهت تحقق رشد و تعالی فرهنگی شهرستان باید ادامه داشته باشد.

گفتنی استجشنواره هفته فرهنگی و اجتماعی سمیرم با عنوان «سرزمین هزارچشمه» از 25 شهریورماه با برپائی نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم و همچنین اجرای جنگ‌‌ شب کار خود را آغاز کرد و شامگاه یکشنبه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و استقبال باشکوه و پرشور مردم به کار خود پایان داد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار