لرستان؛

کاهش 25 درصدی اعتبارات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: اعتبارات پیش‎بینی شده برای این اداره امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش حدود 25 درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ یارمحمدی گفت: مجموع اعتبارات پیشبینی شده برای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در سال جاری قریب به 240 میلیون تومان است.

وی افزود: با وجود کاهش حدود 25 درصدی اعتبارات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد در مقایسه با سال گذشته درصورت تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده مرمت چند بنای تاریخی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: در صورت تخصیص اعتبارات مرمت بناهای تاریخی این شهرستان شامل مدرسه حجتیه، خانههای مستجاب الدعوه، مغیث الاسلام و حمام اشترینان در دستور کار قرار دارد.

یارمحمدی با اشاره به اینکه بناهای تاریخی پیشبینی شده برای مرمت تنها تعداد اندکی از بناهای تاریخی مستلزم مرمت شهرستان بروجرد هستند افزود: خانههای تاریخی مغیث الاسلام، مصری، غروی، حاتمی مدرسه حجتیه، دبیرستان امام خمینی (ره) و مجموعه تاریخی شهر اشترینان شامل سه خانه تاریخی و حمام این شهر از جمله بناهای تاریخی مستلزم مرمت در این شهرستان به شمار میروند.

وی با اشاره به اینکه تخصیص 100 درصدی اعتبارات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد عموما صورت نمیپذیرد گفت: در صورت تخصیص اعتبارات سهم اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت هر کدام از بناهای تاریخی یاد شده مشخص میشود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: با توجه به توقف پروژه زیر ساختی پارک جنگلی شهید بهشتی این شهرستان به دلیل کاهش اعتبارات در سالهای اخیر در صورت تخصیص اعتبارات درامسال تکمیل این پروژه در دستور کار قرار دارد.

یارمحمدی گفت: فضای کار در راستای کاوش، گمانهزنی، شناسایی و ثبت آثار تاریخی در این شهرستان وجود د دارد و در بودجه پیشبینی شده برای این اداره در سال جاری مبلغی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.