لرستان؛

تأسیس بانک مشترک ایران و آفریقای جنوبی

سفیر آفریقای جنوبی در ایران از تأسیس بانک مشترک بین ایران و آفریقای جنوبی با رفع تحریم های ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ ویلیام مکس فلمن وایتد در جمع سرمایه گذاران لرستانی در خرم آباد با تاکید بر اینکه فضای همکاری بین آفریقای جنوبی و ایران بسیار است گفت: می توانیم در حوزه های کشاورزی، صنایع دانش محور و مطالعات و تحقیقات مشترک همکاری با لرستان داشته باشیم و پتانسیل همکاری در این زمینه ها وجود دارد.

وی گفت: با توجه به رفع تحریم ها علیه ایران و ایجاد شرایط پسابرجام، بانک مشترکی برای تسهیل روابط اقتصادی دو کشور در حال تاسیس است.

سفیر آفریقای جنوبی افزود: همچنین برقراری 2 پرواز مستقیم هفتگی تهران - آفریقای جنوبی توسط شرکت هواپیمایی ماهان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ایران و آفریقای جنوبی می توانیم همکاری در حوزه خرید محصولات کشاورزی از لرستان داشته باشیم گفت: در حوزه غذای دام نیز می توانیم کمبود غذای دام لرستان را در فصل زمستان تامین کنیم.

ویلیام مکس فلمن وایتد یادآور شد: همچنین در حوزه احداث زیرساخت ها مثل هتل و فرودگاه توانایی داشته و ظرفیت های فنی در حوزه معدن داریم.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران عصر روز گذشته به همراه هیاتی وارد لرستان شد و از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی و جاذبه های گردشگری استان بازدید کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.