چهارمین جشنواره «هنر برای صلح» در خانه هنرمندان ایران

چهارمین دوره جشنواه هنر برای صلح از پنجشنبه در گالری های خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره «هنر برای صلح» که چند سالی است موجب پیوند هنر با مسائل سیاسی و اجتماعی شده، از 25 شهریورماه برای چهارمین دوره به دبیری فریدون فربد و با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری چون مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان، نصرالله افجه ای، رضا کیانیان، تهمینه میلانی، الناز شاکردوست، کامبیز درمبخش و ... در خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز کرد.

در این دوره 140 هنرمند در رشته های نقاشی، عکس، مجسمه و چیدمان، پوستر، ویدئو آرت، موسیقی و پرفورمنس آثار خود را در گالری های خانه هنرمندان به نمایش گذاشته اند.

لازم به یادآوری است که ۲۱ سپتامبر برابر با ۳۰ شهریورماه از سوی سازمان ملل متحد به نام روز جهانی صلح نام گذاری شده و هر سال در بسیاری از کشورهای دنیا به بهانه این روز مراسم و جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری با موضوع صلح برگزار می شود.

در همین راستا مراسم این روز و اهدای نشان صلح نیز در روز سه شنبه 30 شهریور در خانه هنرمندان ایران انجام می گیرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه چهارمین دوره جشنواره «هنر برای صلح» که امسال با «درناهای کاغذی» مجید آهنگ و زهره بحرالعلومی همراه شده تا 5 مهر برقرار و پذیرای هنردوستان خواهد بود.

همچنین تا پایان تاریخ مذکور هر شب ساعت 19 علاوه بر اجرای موسیقی به صورت تک نوازی یا دونوازی، پرفورمنس هایی نیز در این راستا اجرا می شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.