پارالمپیک 2016ریو؛

بازتاب قهرمانی زهرا نعمتی در رسانه های جهان

قهرمانی بانوی کماندار کاروان پارالمپیک کشورمان در بازی های ریو 2016،در رسانه های مختلف جهان بازتاب داشت.

در هفتمین روز از مسابقات پارالمپیک ریو 2016، زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریو موفق شد برای دومین بار مدال طلای پارالمپیک را کسب کند.
قهرمانی نعمتی در سایت‌های مختلف جهانی بازتاب گسترده‌ای داشت. سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره نوشت: کماندار 31 ساله که ماه قبل در المپیک شرکت کرده بود توانست در پارالمپیک مدال طلا را کسب کند.
این سایت در ادامه بخش هایی از مصاحبه نعمتی را منتشر کرد که وی گفته بود:حس می کردم که طلا را خواهم گرفت و می‌دانستم که امروز پیروز خواهم شد  به همین دلیل آرام بودم. 
از همه مردمی که می‌خواستند برنده شوم انرژی گرفتم. همه این انرژی‌ها روی من تاثیر گذاشت و این چیزی بود که به من کمک کرد. من واقعا خوشحالم.
وی درباره برخورد شهروندان برزیلی‌ اظهار داشت: همه مردم برزیل در طول المپیک و پارالمپیک به من لطف داشتند. آنها مهربان هستند و انرژی زیادی به من دادند.
علاوه بر این سایت Hispan TV، برزیل نیز در گزارشی به موفقیت زهرا نعمتی پردات و نوشت اگرچه نعمتی در مسابقات المپیک ریو نتوانست مدالی کسب کند اما در رقابت های پارالمپیک به یک نقره و یک طلا دست یافت تا بعد از ساره جوانمردی موفق ترین زن ایرانی تاریخ پارالمپیک باشد.
سایت لانس نیز نوشت زهرا نعمتی دوباره طلا گرفت. او روز پنجشنبه(به وقت برزیل) قهرمان تیراندازی با کمان شد تا یک گام دیگر به تبدیل شدن به برترین ورزشکاران تاریخ ایران نزدیک شود.
نعمتی این مدال در همان ورزشگاهی به دست آورد که ماه قبل در آنجا با حضور در المپیک تاریخ ساز شد.
Oasport سایت ایتالیایی نیز در گزارشی به قهرمانی نعمتی اشاره کرد.
علاوه بر این ها سایت های چینی و لهستانی نیز که ورزشکارانشان مغلوب بانوی کماندار کشورمان شدند نیز به بازتاب قهرمانی زهرا نعمتی پرداختند.
سایت Inside The Games نیز با اشاره به پرچمداری نعمتی در مراسم افتتاحیه المپیک ریو نوشت: پرچمدار ایران در المپیک موفق شد از عنوان قهرمانی خود در پارالمپیک لندن دفاع کند. او با نتیجه 6-4 حریف چینی خود را شکست داد.
این سایت نیز بخش هایی از مصاحبه نعمتی را منتشر کرد.
پیش از این نیز بی‌بی سی و گاردین نیز گزارش‌هایی را از حضور نعمتی در ریو منتشر کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار