اقدام و عمل باید در دو سطح خرد و کلان تحقق یابد

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که اهداف اقتصاد مقاومتی باید در دو سطح اقتصاد خرد و کلان صورت گیرد که تحقق این امر همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی را می طلبد.

اقدام و عمل باید در دو سطح خرد و کلان تحقق یابدکمیل طیبی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص اهداف اصلی تحقق اقتصاد مقاوتی گفت: شناسایی بازار متناسب با فرصت های ارائه خدمات تجاری، ارائه تسهیلات و نیز حمایت از تولید جزو اهداف اصلی اقتصاد مقاوتی به شمار می رود ، به گونه ای که تحقق اهداف مذکور در دو سطح اقتصاد کلان و خرد اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه تحقق این امر در اقتصاد کلان باید ازسوی دولت انجام گیرد گفت: پیاده سازی سیاست های اقتصاد باید درچهارچوب برنامه ششم قرار گیرد، لذا دولت می تواند از طریق تدوین برنامه های بلند مدت، شرایط اجرایی شدن آن ها را فراهم کند.

طیبی در ادامه افزود: از سوی دیگر بودجه دولت باید به گونه ای تخصیص شود که این اهداف در یک چهارچوب منظم و رو به رشدی در سطح کلان و در راستای اقتصاد مقاومتی انجام پذیرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تحقق این اهداف در سطح اقتصاد خرد نیز اظهار داشت: از آنجایی که بخش خصوصی نیز مسئول اجرایی شدن این اهداف در عرصه اقتصاد بوده بنابراین باید عملکرد خوبی را داشته باشد؛ به گونه ای که تاثیرعملکرد بنگاه ها در سطح کلان اقتصاد کشور نیز به وضوح دیده شود.

طیبی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور بوده ایم، گفت: با توجه به کاهش نوسانات در چرخه اقتصاد و کاهش ریسک سرمایه گذاری در سال جاری، تا حدی شاهد تحقق این امر هستیم.

وی در پایان گفت: با استفاده از پتانسیل های داخلی و خارجی و یک آسیب شناسی کلی ونیز همت مسئولان زمینه برای تحقق اهداف اقتصادی در سطح کشور فراهم می شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار