ارومیه؛

اجرای طرح‌هایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت آذربایجان‌ غربی اظهارداشت :قطب تولید صنعت ، به ویژه صنایع دانش‌بنیان بوده واین استان در بخش معدن و فراورده‌های معدنی نیز جزو استان‌های تراز اول کشور است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جعفر صادق اسکندری اظهارداشت استان ما به سبب ظرفیت خود در تولید محصولات کشاورزی و معدنی می‌تواند نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند. در این میان هم مرز بودن با 3 کشور نیز از جمله ظرفیت‌های این استان در زمینه صادرات به شمار می‌رود.

وی گفت برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات مهمی از سوی سازمان انجام گرفته است که می‌توان از جمله این اقدامات به تکمیل طرح‌هایی با پیشرفت بیش از 60 درصد، راه‌اندازی زنجیره تولید طرح‌های مهم صادراتی و فعال‌سازی 220 واحد صنعتی اشاره کرد.

اسکندری اقداماتی را که برای ارتقا در بخش معدن و بازرگانی انجام شده مطالعات ژئوفیزیک هوایی، مطالعه پهنه‌های شمال و جنوب استان در بخش معدن، شناسایی واحدهای تولیدی صنفی و تکمیل مجتمع‌های صنفی از جمله اقدامات انجام گرفته در بخش بازرگانی بیان نمودند

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت آذربایجان غربی اسکندری برنامه‌های سازمان را برای افزایش صادرات غیر نفتی مطالعه بازارهای کشورهای همسایه برای تعیین بازار هدف و شناخت سلیقه و ذائقه این بازارها از جمله برنامه‌های راهبردی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی دانست و امید می‌رود با تحقق سیاست‌های در پیش گرفته شده در پایان برنامه ششم توسعه بخش صنعت، معدن و بازرگانی ارتقا پیدا کند.

جعفر صادق اسکندری درخصوص جایگاه صنعت استان پس از اجرای برنامه ششم توسعه تصریح کردآذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولیدی کشور است و غنای این استان در بخش کشاورزی و معدن بر کسی پوشیده نیست و تمامی تلاش ما بر این است که در پایان برنامه ششم توسعه، صنعت و معدن آذربایجان‌غربی به جایگاه 10 استان برتر کشور برسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.