رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:

نمایشگاه تخصصی معدن در ارومیه برپا می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع معدنی در ارومیه با توجه به ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی برپا می شود.

جعفرصادق اسکندری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع معدنی در ارومیه گفت: این نمایشگاه از روز سه شنبه 13 مهر ماه  به مدت چهار روز در محل نمایشگاههای بین المللی  پارک جنگلی ارومیه برپا می شود.

وی افزود: در این باره هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع معدنی در استان با توجه به ظرفیت‌های معدنی این منطقه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  آذربایجان غربی گفت: این نمایشگاه با هدف توجه به سرمایه‌گذاری در بخش معدن و تشویق معدنکاران به شرکت در آن برپا می شود.

اسکندری افزود: آذربایجان غربی در بخش معدن یکی از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود و در تلاش برای استفاده از توان سرمایه‌گذاران در این بخش هستیم.

وی با اشاره به تنوع معدنی آذربایجان غربی، اعلام کرد: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور، 38 نوع ماده معدنی در معادن آذربایجان غربی وجود دارد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی به رتبه سوم آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی پرداخت و اظهار داشت: تیتان فقط در دو نقطه کشور وجود دارد، که یکی از این مناطق استان آذربایجان غربی است.

اسکندری با اشاره به اینکه شهرستان تکاب قطب طلای کشور است ،گفت:باید بتوانیم به نحو شایسته‌ای از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان بهره بگیریم.

وی به اشتغالزایی در بخش معدن اشاره کرد و افزود:21 هزار و 737 نفر در 805 واحد معدنی استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.