اصفهان؛

دانشگاه‌ اصفهان باید استقلال خود را حفظ کند

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: یکی از تمهیداتی که باید برای دانشگاه اصفهان اندیشیده شود، این است که دانشگاه استقلال خود را حفظ کند و تحت تأثیر جریانات بیرون از دانشگاه نباشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مراسم تکریم و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه اصفهان با حضور معاون امور دفاتر و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کل کشور، آیت ‌‌الله میردامادی امام جمعه موقت اصفهان، رئیس دانشگاه، معاونان فرهنگی و آموزشی دانشگاه، رئیس بسیج اساتید استان، اعضای بسیج اساتید دانشگاه، مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های مختلف و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

هوشنگ طالبی در این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام تقوی در سمت ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تشکر و اظهار داشت: در چندین دوره ریاست نهاد رهبری در دانشگاه، دوره همکاری با حجت‌الاسلام تقوی از بهترین دوره‌های فعالیت بوده است و ایشان همواره به عنوان مشاور دلسوز دانشگاه همکاری داشته‌اند.

وی دانشگاه اصفهان را جای حساسی دانست و افزود: با توجه به حساس بودن موقعیت دانشگاه اصفهان کار در آن دشوار است و کوچک‌ترین بی‌توجهی باعث ایجاد مشکل می‌شود، همچنین به مسائل دانشگاه باید نگاهی چند بعدی داشت.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به جایگاه حجت‌الاسلام تقوی در هیأت رئیسه و هیأت جذب دانشگاه، بیان داشت: در تمام مشکلات دانشگاه و در زمان اتخاذ تصمیمات سخت ایشان بهترین راهنما و مشاور برای هیأت رئیسه بودند.

طالبی به نقش نهاد رهبری در انتخابات و حساسیت‌های مربوط به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود نسبت به دانشگاه اصفهان، در انتخابات مختلف باید تمهیدات لازم اندیشیده شود که یکی از این تمهیدات این است که دانشگاه استقلال خود را حفظ کند و تحت تأثیر جریانات بیرون از دانشگاه نباشد.

وی با اشاره به همکاری مناسب دانشجویان، تشکل‌ها و مسؤولان در این مدت، اذعان کرد: اگر دانشگاه تأثیری هم از بیرون می‌گیرد، باید تأثیر محترمانه، صحیح و عقلانی و نه تأثیر بیرونی تقلیدی باشد.

رئیس دانشگاه اصفهان در پایان ضمن ابراز امیدواری از ادامه این حسن همکاری، تأکید کرد: امیدواریم با ادامه حسن همکاری دانشگاه اصفهان با همین پویایی و همکاری این چنینی به کار خود ادامه دهد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی تقوی نیز ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: بنده در راه تبلیغ مسائل دینی هرچه در توان داشتم، گذاشتم.

وی افزود: مسیر تبلیغ راه مورد نظر اهل بیت و شهدا است و شهدای دفاع مقدس یاری گر مبلغان دین بودند.

مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  اصفهان ویژگی بارز پیامبر(ص) را رحمة للعالمین بودن دانست و گفت: فعالیت در دانشگاه باید بر اساس رحمت، مهربانی و دلسوزی باشد.

حجت‌الاسلام میثم شریف مسؤول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان بیان داشت: در این چند سال از خدمات حجت‌الاسلام تقوی بهره بردیم و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی رسالت نهاد رهبری را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انسان ساختن دانست و اذعان داشت: وظیفه روحانیون چه در دفاتر نهاد نمایندگی و چه در حوزه تبلیغ این است که منبعی برای روحانیت و اسلامیت باشند و در حوزه دین مقصود این است که مسیر را به سر انجام مقصود برسانیم.

مسؤول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در پایان تأکید کرد: باید مسؤولیت را مسؤولیت بدانیم و باری که به عهده ما گذاشته شده است و دعا کنید که این مسیر را به گونه‌ای که مرضی خداوند متعال است، به سرمنزل مقصود برسانیم.

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم ضمن قرائت حکم حجت الاسلام میثم شریف از زحمات حجت الاسلام علی تقوی از جانب قسمت‌های مختلف دانشگاه تشکر شد.


انتها پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.